AlfaRonny Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Om jag skall använda smal noskon behöver jag bända isär bakre nedre hörnen på noskonen ca 8cm (4 på varje sida). Eftersom jag är lat och inte gärna vill sätta sågen i konen vill jag veta om det är dumt att låta glasfiber sitta i spänn. risk för sprickbildning??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Jag får ingen 100% ig bild av hur hårt du får bända men om det är hårt så spricker det. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 1, 2005 Author Share Posted August 1, 2005 Jag kan inte heller säga om jag tar i hårt eller inte. Men jag skulle nog kunna bända isär ytterligare några cm om jag vill men då skulle det nog börja knaka i glasfibern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Glasfiber är väl inte det material som ska sitta i spänn, för även om det inte knakar i glasfibern så blir där deformation sk. microsprickor och efter lite sol och vatten så blir det brott. Hade jag varit dig hade jag lagt ett snitt där du vill ha utböjningen men inte skurit igenom hela, sen bockat den och limma med lite polyesterplast och ev lite fiber på insidan. Sen spacklar du bara på utsidan. Glasfiber är inte som många tror svårt att jobba med. Förberreder som bäst mina glasfiberdelar för lackeraren som hämtar dom på onsdag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 1, 2005 Author Share Posted August 1, 2005 Ok! Då tar jag fram sågen. Tack för snabba svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts