Tommy Posted July 27, 2005 Share Posted July 27, 2005 Ernst "Sommartorpet" Ernst invigdes till Ambassadör i Filipstad och vi fick äran att skjutsa honom i 7:an till hotellet. Jag var lite nervös för Ernst längd men han fick bra plats i Dala7:an. En kommentar var: Här sitter man ju bättre än i många andra bilar! :thumbup: Till vänster ser man Carl-Jan Granqvist komma rusande... Han ser lite åksugen ut! :D Ernst- Det här skall bli riktigt roligt... Spännande! En tur genom staden över alla fartgupp! En sån här köper man inte ... Den bygger man säger Ernst! ( Kan detta vara uppföljaren till Sommartorpet månne tro! ) Ernst och Jag bevakade av polisen ;) Polisen hinner inte med och vi får ett avspärrat City helt för oss själva och försvinner i solnedgången. :D Vi fick prata en liten stund i bilen innan det var dags för en middag på hotellet. Han var imponerad av att man kunde bygga Super-sevenkopior. Hans son sa att : Pappa köp den! Ernst svarade: En sån här köper man inte! Den bygger man! Vi får se... Kanske får vi en ny medlem i klubben! .... En Locost keps fick han i alla fall! :thumbup: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted July 27, 2005 Share Posted July 27, 2005 Riktigt skoj :D :thumbup: Men är det en "ära" att skjutsa han :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 27, 2005 Share Posted July 27, 2005 Härligt Tommy Han kanske gör ett program om "oss" i tv snart :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted July 27, 2005 Share Posted July 27, 2005 Ballt Tommy. Kanske vi får lite gratisreklam hos SVT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted July 28, 2005 Author Share Posted July 28, 2005 Ballt Tommy. Kanske vi får lite gratisreklam hos SVT? Än så länge så har det bara gått ut i radion över hela värmland. Hörde det inte själv men han pratade mkt om Locost! :thumbup: Sedan så fick klubben reklan i Värmlands Folkblad. [ VF ]. En kanonbild Med Ernst i bilen med Locostkeps och synlig www.locostsweden.se reklam.. :wohow: Jag måste säga att det var en ära att få bli erbjuden att deltaga i sermonin, och Ernst själv var en väldigt trevlig och sympatisk person! :thumbup: Som Ambasadör har nu Ernst ett uppdrag, och det är att marknadsföra Filipstads Kommun. LockostSweden har sitt säte i Filipstad och detta kan nu bli intressant att följa upp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 28, 2005 Share Posted July 28, 2005 Då kanske han köper upp Dala7 och tar in det under sitt eget bolag "Ernst". En Ernst7 helt enkelt. :D Fast då måste nog färgen gå i gul och guldockra :D :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Tråden är låst. Har ni synpunkter på tråden innehåll eller annat så hör av er till mig. jonas@locostsweden.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts