Jump to content

rör till gummibussning bok chassi


Michael Th

Recommended Posts

hejsan

köpte gummibussningar för Triumph spitt/herald som beskrivit i ``boken´´ att använda till bärarmarna...

enligt boken inv 9 mm (7/16 UNF) utvändigt 21 mm

det sömlösa röret jag hitta :D på jobbet är som beskrivit i boken 25/21mm ... vilket gör att bussningarna går att ``pressa´´ in med lillfingret utan ansträngning :icon_angry: vad göra... någon som drabbats av detta....och vågar säga det...

vad gör man limma??, hoppas att svetsen krymper /deformerar röret och att el galven minskar måttet...

förslag tack.

bussningarna köptes förövrigt hos www.sids.s 17 kr styck + moms... trevlig man.

mvh Michael

Link to comment
Share on other sites

när du svetsat röret så kommer du garanterat inte orka peta in bussningen med lillfingret, blir säkert 0,5mm ovalt

hmm frågan är räcker det till..

vet inte om jag är onödigt petig men man kan ju alltid fråga...

Link to comment
Share on other sites

jag har köpt samma bussningar och svarvade upp rören till 21mm men jag fick minsann pressa som f*n :icon_blink:

men å andra sidan har jag inte sett ditt lillfinger förståss :D

Link to comment
Share on other sites

men å andra sidan har jag inte sett ditt lillfinger förståss

kanke inte för inte dom kallar mig starke micke :D

nä skämt o sido...

gummibusningen är 21 mm utvändigt mått... köpte 16 st alla lika.. svarta och med ett litet fult rör invulkat..

Link to comment
Share on other sites

skämtåsido så blev det perfekt med 21 mm för mig jag provade med att svarva rör till 20 mm men det gick inte alls, sedan till 20,5 men då blev bussningarna något konstiga i utseende :icon_oops: och stenhårda så det blev 21 mm till slut..

men om man mäter bussningen med skjutmåttet så var dom 21.2mm utvändigt så du kanske måste ha ett mindre rör till dina...

Det finns säkert någon tabell hur "litet spel" det ska vara, kanske är det någon på detta eminenta forum som har detta liggande ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...