Bengt Norell Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Finns det nån därute som sitter med Fords artikelnr ( 7 siffror) för låsmuttern ,M18X 1.5 höger, till p-änden. Köpte leden på Mekonomen men de kan inte få fram den och på Ford är de tvugna att ha reg. eller art. -nummer för att kunna göra nåt. Allt gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Är helt säker på att dom på ford bara är jävligt SLÖA!!! går garanterat att få fram utan regnr el. art nr! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Åk till något ställer där dom har stort utbud på muttrar bara så fixar dom det. Blir säker 50kr billigare också:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 jag tror jag har ett bra gäng med sådana muttrar liggande än.... löser det sej inte så hör av dej, de är ordentligt dyra i vanliga fall om du köper dom i lösvikt. Därför köpte jag en hel låda istället, fick ändå betala rätt bra för dom jämfört med vanliga muttrar tyvärr.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted June 22, 2005 Author Share Posted June 22, 2005 Det där med att de måste ha reg.nummer har blivit nån sjuka. Jag har varit runt på flera andra märkeshandlare och alla skall ha nummer annars kan dom inte söka. Förrut fanns det pärmar med sprängskisser och annat kul. Jag söker vidare, Borås kommun har tydligen ett ohemult lager av skruvar och muttrar, så jag får väl pallra mej dit, det känns bra att ha dej som backup Arrowsmith om det skiter sej. Allt Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 jag tror jag har ett bra gäng med sådana muttrar liggande än....löser det sej inte så hör av dej, de är ordentligt dyra i vanliga fall om du köper dom i lösvikt. Därför köpte jag en hel låda istället, fick ändå betala rätt bra för dom jämfört med vanliga muttrar tyvärr.... Jag är också i behov av sådana muttrar. Har vart runt till alla maskinaffärer men dom har bara m16 och m20. Om det är möjligt så vill jag gärna köpa 2 st av dej. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonteN Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Om du bara är ute efter art nr. så borde fordverkstaden lätt kunna hjälpa dig, de borde ha sprängskisser på allt i sina datorer så det är nog bara ren okunskap eller lathet :icon_sleep: som gör att de inte kan få fram det. Testa andra fordhandlare annars, har själv handlat skruvar o dyl av fordhandlaren i växjö utan att uppge regnr. Bara beskrivit vad den sitter och hur den ser ut så har de letat fram det i sprängskisser på datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Känns som om det går snabbare att tillverka muttarna själva, om man har tappen vill säga. Jag gängade upp M16*2 muttrar till M18*1,5, funkade hyfsat i alla fall. H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Sifverts i Stockholm har dom muttrarna. Både smalla och normaltjocka. Har för mig att jag gav typ 40:- för båda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted June 23, 2005 Author Share Posted June 23, 2005 Ja det är ju typiskt att jag inte tänkte på detta i förra veckan när jag beställde från Sifvert. Jag har fått många uppslag som jag skall beta av. Nu tar jag midsommarledigt från byggandet. Jag önskar alla en skön och varm midsommar !!!! Allt Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 jag har kollat idag och det finns ett gäng muttrar kvar... Det är vanliga std. bredder på dom så den som vill ha en "låg" (smal) mutter får sätta dom i svarven en runda Maila mej ni som vill ha muttrar.... Först till kvarn på : arrowsmith@semera.se så ska jag kolla vad jag gett för dom efter helgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 jag har kollat idag och det finns ett gäng muttrar kvar...Det är vanliga std. bredder på dom så den som vill ha en "låg" (smal) mutter får sätta dom i svarven en runda Maila mej ni som vill ha muttrar.... Först till kvarn på : arrowsmith@semera.se så ska jag kolla vad jag gett för dom efter helgen. Ang. ditt svar på PMet. :thumbup: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts