Arrowsmith Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Vilka bilar har dragande slavcylinder som std. ? är det någon som har tips? Wilwoods alternativ var inte helt plånboksvänligt... en smidig huvudcylinder med behållare? vad finns förutom Girling AP och Wilwood? var hittar man dom billigast ochvad finns det för originalmonterade smidiga alternativ? har börjat spåna lite inför kommande ombyggnad men hade tänkt slippa riva isär motor och låda innan vintern har kommit utan istället konvertera till hydraul under sesången.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Jag har för mig att kvalitetsvagnen Vaz finnes med både dragande och tryckande kopplingscylinder. Jag använde den tryckande och sedan var det ju bara till komplettera med en extra led http://surl.se/lzz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 volvo 740 slavcylinger passar ju direkt i sprängkåpan om du har M47... ganska smidig cylider, vet dock inte hur huvudcylindern ser ut, men KG har cylindrar till humana priser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 12, 2005 Author Share Posted June 12, 2005 volvo 740 slavcylinger passar ju direkt i sprängkåpan om du har M47... ganska smidig cylider, vet dock inte hur huvudcylindern ser ut, men KG har cylindrar till humana priser Jo, det är ju sant att den passar i sprängkåpan. Kruxet är att den är tryckande och då måste jag dela motor och låda för att byta kopplingsgaffel med och det var det jag inte ville göra förrän till vintern... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts