Ferm Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Nu när jag håller på att fixa till diverse delar från donatorbilen "Sierra-88" så har jag när jag tog isär hjulnaven bak lyckats klant arsel som man är blanda ihop hjullagren. Vad jag kan förstå när jag kollat på diverse firmor så skiljer det mellan höger och vänster, hur ser man vilka som ska sitta var. Jag tycker dom ser likadana ut. Mvh Mange :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Jag tror faktiskt att det som skiljer i satserna med nya lager är om den medföljande låsmuttern är höger eller vänstergängad. Skulle bli mycket förvånad om själva lagerna är olika... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Jag tror faktiskt att det som skiljer i satserna med nya lager är om den medföljande låsmuttern är höger eller vänstergängad. Skulle bli mycket förvånad om själva lagerna är olika... Olika på höger o vänster sida...... det är ju ytterst, ytterst osanolikt att det skulle vara så :blink: varför skulle det...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferm Posted June 2, 2005 Author Share Posted June 2, 2005 Det där med att det är muttern som bestämmer var lite längre än vad jag tänkte och stämmer nog alldeles utmärkt. tack för det. Lite kostigt bara att det är olika pris på Autoexperten. Mvh mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 dyrare att tillverka vänstergängad :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts