heralue Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Är det någon som har bilder på snygga lösningar av kapellet över bakdelen (på bilen), jag behöver inspiration . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Kolla in Tommy och Eddys kapell, grymt snyggt :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 såhär ser mitt kapell ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 10, 2005 Author Share Posted May 10, 2005 Snyggt :thumbup: Är det sytt i ett stycke ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Så här blev vårt! mer bilder finns på Dala7.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 10, 2005 Author Share Posted May 10, 2005 Är det sytt i ett stycke eller är den "nedre" delen påsydd ?? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Snyggt :thumbup: Är det sytt i ett stycke ? Ja, eller såtillvida att det är en stor del över, men kanten runt år påsydd, som en fåll av nåt slag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 10, 2005 Author Share Posted May 10, 2005 Har jag fattat rätt ??? http://surl.se/jyl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Ja, fast med dubbelt-trippelt material i kanten ner. Jag tog mig friheten att redigera din bild lite, den nya nere till vänster visar överdelen, prickarna är nervikning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 10, 2005 Author Share Posted May 10, 2005 Pling !!! Jag ÄLSKAR detta forumet !!! Jag tackar och bugar (måste nu försöka ragga upp en stabil symaskin) :teeth: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 så här gjorde jag. snygg skiss va? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 så här gjorde jag.snygg skiss va? ;) vilken talang på att rita i paint! :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 "mitt" kapell.. http://www.trampebil.se/budda/2003-06-05-k...ges/image12.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 (edited) såhär ser mitt kapell ut.BILD dom plåtsidorna du har, där du håller armen, är väl inte enligt boken va?? tyckte de va grymt snyggt gjort... blir en liten mer mysigare känsla ser det ut som iaf... kanonsnyggt :thumbup: Edited May 12, 2005 by Acke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Iochförsig är det jag som är fotograf på denna bild, och "fotomodellen" är min mekaniker. ;) själv brukar jag knö ner armbågen innaför plåten :) Men plåtsidorna är ganska enkelt gjorda, skruvade med några skruvar. Det gör ganska mycket för komforten vid långfärd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Har gjort liknande på min med.. sidorna är permanenta, det är sidoplåten som går upp högre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 det ser verkligen skitsnyggt ut med en högre plåt vid sidorna :D ... det måste jag få med i mitt bygge sen... den ser sportigare, bekvämare, mysigare å fräckare ut med de lite högre sidorna :wohow: .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Min variant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Pling !!!Jag ÄLSKAR detta forumet !!! Jag tackar och bugar (måste nu försöka ragga upp en stabil symaskin) :teeth: Gammla raksömmarmaskiner brukar vara riktigt stabila saker, du vet såna med motorn löst påskruvad på baksidan, och remdrift. brukar kosta några hundringar på loppis. Sy inte med för täta stygn när materialet är kraftigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 28, 2005 Author Share Posted July 28, 2005 Så här blev min bakre del till slut (f-n vilken tid det tog och ömma fingrar fick jag) http://surl.se/ogr http://surl.se/ogs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts