Jump to content

Register


AlfaRonny

Recommended Posts

Hej på er grabbar! (Och tjejer???)

Vore det inte lämpligt att det här på forumet fanns ett litet register över medlemmar som har

möjlighet att, mot betalning givetvis, tillverka/modifiera saker åt andra. Nån kanske är en hejjare på att fräsa, nån annan kanske kan balansera kardaner och någon kanske kan köpa in saker billigt osv osv.

Vad tycker ni?

Mvh Ronny

Link to comment
Share on other sites

Hej på er grabbar! (Och tjejer???)

Vore det inte lämpligt att det här på forumet fanns ett litet register över medlemmar som har

möjlighet att, mot betalning givetvis, tillverka/modifiera saker åt andra. Nån kanske är en hejjare på att fräsa, nån annan kanske kan balansera kardaner och någon kanske kan köpa in saker billigt osv osv.

Vad tycker ni?

Mvh Ronny

Tja ! ... Detta kanske inte är så dumt ! :thumbup:

Förslag på hur vi i så fall skall lägga upp det ?

Link to comment
Share on other sites

Hej på er grabbar! (Och tjejer???)

Vore det inte lämpligt att det här på forumet fanns ett litet register över medlemmar som har

möjlighet att, mot betalning givetvis, tillverka/modifiera saker åt andra. Nån kanske är en hejjare på att fräsa, nån annan kanske kan balansera kardaner och någon kanske kan köpa in saker billigt osv osv.

Vad tycker ni?

Mvh Ronny

låter som en kanon idé!!!

finns säkert nån administratör som kan fixa de ;)

Link to comment
Share on other sites

Det är inga problem att skapa en ny del i forumet som man kallar för "Tillverka / Modifiera"...

Då kan den som känner att han kan bistå med någon "tjänst" bara starta en tråd som han ex: kallar "Kardankortning" eller vad det nu är han har att erbjuda.. :)

Alternativet är att man knappar ihop något i HTML som man lägger på hemsidan....

En fundering jag har: är det något man skall hålla inom den betalande klubben eller öppet för alla ??

anlednigen till att jag frågar är att det är bra att erbjuda en "morot" för att bli betalande medlem.. :)

Link to comment
Share on other sites

Det är inga problem att skapa en ny del i forumet som man kallar för "Tillverka / Modifiera"...

Då kan den som känner att han kan bistå med någon "tjänst" bara starta en tråd som han ex: kallar "Kardankortning" eller vad det nu är han har att erbjuda..  :)

Alternativet är att man knappar ihop något i HTML som man lägger på hemsidan....

En fundering jag har:  är det något man skall hålla inom den betalande klubben eller öppet för alla ??

anlednigen till att jag frågar är att det är bra att erbjuda en "morot" för att bli betalande medlem..  :)

personligen tycker jag att de endast skulle vara för medlemmar... kanske sulle gå å lägga in på hemsidan iställe.

Link to comment
Share on other sites

Det är inga problem att skapa en ny del i forumet som man kallar för "Tillverka / Modifiera"...

Då kan den som känner att han kan bistå med någon "tjänst" bara starta en tråd som han ex: kallar "Kardankortning" eller vad det nu är han har att erbjuda..  :)

Alternativet är att man knappar ihop något i HTML som man lägger på hemsidan....

En fundering jag har:  är det något man skall hålla inom den betalande klubben eller öppet för alla ??

anlednigen till att jag frågar är att det är bra att erbjuda en "morot" för att bli betalande medlem..  :)

personligen tycker jag att de endast skulle vara för medlemmar... kanske sulle gå å lägga in på hemsidan iställe.

Jag håller med fullt ut.... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Vi bör / måste ha delar av hemsidan och forumet till endast betalande medlemmar...

Men vad dessa delar skall innehålla det vet jag inte...

Det kan vara idé att ledningen tar upp detta och lägger fram ett förslag!

Link to comment
Share on other sites

varför inte lägga upp det på vanliga sidan men ge de batalande medlämarna rabbat på jobben så bler det ju endå en morot att bli medlem men inte så mycke krångel eller blir det bara krångligare :D

Link to comment
Share on other sites

varför inte lägga upp det på vanliga sidan men ge de batalande medlämarna rabbat på jobben så bler det ju endå en morot att bli medlem men inte så mycke krångel eller blir det bara krångligare  :D

Nja, sådant funkar ju bra under mer organiserade former, men är det mest folk som "frilansar" så kan det kanske vara svårt att hantera rabatter på något vettigt sätt... En rabatt i sådana sammanhang får ju innebära en subvention - men då måste det finnas en hel del pengar till det, annars blir det inte många promille i rabatt! :D

Om man vänder lite på det, och tar betalt för att låta folk sälja tjänster och annat så blir det nog något lättare, eftersom det blir mer pengar att bolla med i relation till vad tjänsterna kostar. Dock fortfarande alldeles för stor skillnad, tror jag; blir ju ingen märkbar rabatt - kanske inte ens om man återbetalar hela medlemsavgiften...

Link to comment
Share on other sites

jag tycker att det bara ska vara en tjänst för medlemmar i klubben... det låter förövrigt som en skitbra idé... visst ska man erbjuda de tjänster man kan för de övriga i klubben som kan behöva hjälp :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...