Joachim Posted April 18, 2005 Posted April 18, 2005 (edited) Lite fort måste jag göra en hjulinställning innan buller och SFRO2 Vad rekommenerar ni ? Skall man ta bokens inställningar rakt av ? Camber och toe går att justera, stel axel. /Joachim Edited April 18, 2005 by Joachim Quote
Marcus a Posted April 18, 2005 Posted April 18, 2005 Om du ska göra den lite fort så gör så det ser bra ut :) 600kr tog dom här i uppsala för att ställa in alla 4 så det är ju inte så farligt tycker jag. Quote
heralue Posted April 18, 2005 Posted April 18, 2005 Otroligt individuellt !!! Dock är det nog så (om man skall vara ärlig) att bokens 5,3 graders caster är lite väl lite. Nu när man börjar bli klar så har jag förstått att 7-8 grader kanske vore mer rätt, bilen skall ju räta upp sig när man släpper ratten. Jag tror det finnes de som har ännu mer 10-12 grader och jag vet de som bara har 3 grader !! Jag har byggt "by the book" och har ca 5,5 grader caster, 1,7 graders camber (negativ) och någon millimeter toe-in. (jag har väldigt nära original super seven dock lite mer camber med tanke på kurvtagning) Önskar att jag byggt övre länkarmsinfästning med mer justermöjlighet. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.