AlfaRonny Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Jag tänkte kasta ur mej några dumma frågor om katalysatorer. Kan man använda en kat från vilken bil som helst? Den kommer ju att synas och då vill man ju ha en snygg kat och inte någon tillplattad halvrostig padda till plåtburk. Var hittar man isåfall en billig och snygg katalysator, gärna rund? Ja sa ju att det var dumma frågor :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/Pro...367&prmenbr=361 i rostfritt som går att polera :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Jag tänkte kasta ur mej några dumma frågor om katalysatorer. Kan man använda en kat från vilken bil som helst? Den kommer ju att synas och då vill man ju ha en snygg kat och inte någon tillplattad halvrostig padda till plåtburk. Var hittar man isåfall en billig och snygg katalysator, gärna rund? Ja sa ju att det var dumma frågor :) De enda dumma frågorna är de man inte ställer ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Här finns också snygga runda katalysatorer: http://www.katalysatorteknik.com/sida49.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Den kommer ju att synas och då vill man ju ha en snygg kat och inte någon tillplattad halvrostig padda till plåtburk. En "tillplattad halvrostig padda till plåtburk" kan döljas bakom ett snyggt värmeskydd av rostfri plåt. Du behöver ju i alla fall ett sånt. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Jag har en ytterst snygg och liten kat på min 7:a Den är 90mm lång och 63mm i diameter, helt i rostfritt. Oftast ser inte folk att den sitter på mitt avgassystem :D Denna är inköpta på a-alt avgasteknik i mölndal för 2995:- Några bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted April 14, 2005 Author Share Posted April 14, 2005 Mycket snyggt!!! Tack för svaren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Jontes lilla kat borde man ju nästan kunna få plats med innan man drar ut röret utanför karossen, den var verkligen inte stor. Men det är väll knappast någon fullflödeskat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Har du någon bild med katten monterad? Svårt att få någon uppfatning om hur stor den är:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Har du någon bild med katten monterad? Svårt att få någon uppfatning om hur stor den är:) Om du kollar noga mellan Lambdasonden och ljuddämparen så ser du den :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Nästintil osynlig:) Snyggt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts