Jonte Posted April 2, 2005 Share Posted April 2, 2005 Nu finns det inga undanflykter längre.... Westfield har tagit fram året-runt kitet :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Ser inte så dumt ut! :thumbup: Jag har själv funderat mycket på en hard-top. Största problemet, som jag ser det, är dörrarna. Hur få till dem så det är möjligt för en fullvuxen svensk att komma in i bilen och sedan ut igen, med någorlunda värdighet i behåll? Westfield ser inte ut att ha löst det problemet av bilden att döma. (Sen kanske man inte vill komma ut när man väl tagit sig in i bilen? :o ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Ser inte så dumt ut! :thumbup: Jag har själv funderat mycket på en hard-top. Största problemet, som jag ser det, är dörrarna. Hur få till dem så det är möjligt för en fullvuxen svensk att komma in i bilen och sedan ut igen, med någorlunda värdighet i behåll? Westfield ser inte ut att ha löst det problemet av bilden att döma. (Sen kanske man inte vill komma ut när man väl tagit sig in i bilen? :o ) Är det "måsvingedörrar", det borde vara en bra lösning annars så man kan resa sig och ta sig ut som folk....eller? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Jag såg den där bilden redan för något år sedan eller två.... Min första tanka kvarstår fortfarande.... Om tanken med en hardtop är att få en westfield mer vinter anpassad så får jag hoppas att det är tänkt till vinterhalvåret på sydligare breddgrader för kommer det snö så lär den fortfarande vara som på vägen som en tvål på botten i ett badkar... Det kan väl aldrig vara möjligt att få en sjua bra som vinterbil på snöiga vägar? den är ju såphal att köra bara det är lite "glitter" på vägen...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Varför skulle en Se7en vara sämre att köra på vintervägar än andra bilar? Har man bara vättiga däck, och hjulupphägninngar så är det inget problem, stenhårda diffbromsar kan vara lite krångligt, men i övrigt är det samma sak att köra på vinterväg som att köra på asfalt, bara mindre fäste, men en bil med dåligt fäste och dålig balans på vinterväg, har även dåligt fäste och balans på sommarväg, det märks bara mindre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Varför skulle en Se7en vara sämre att köra på vintervägar än andra bilar?Har man bara vättiga däck, och hjulupphägninngar så är det inget problem, stenhårda diffbromsar kan vara lite krångligt, men i övrigt är det samma sak att köra på vinterväg som att köra på asfalt, bara mindre fäste, men en bil med dåligt fäste och dålig balans på vinterväg, har även dåligt fäste och balans på sommarväg, det märks bara mindre. Men gud så skoj det skulle vara då :) !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Varför skulle en Se7en vara sämre att köra på vintervägar än andra bilar?Har man bara vättiga däck, och hjulupphägninngar så är det inget problem, stenhårda diffbromsar kan vara lite krångligt, men i övrigt är det samma sak att köra på vinterväg som att köra på asfalt, bara mindre fäste, men en bil med dåligt fäste och dålig balans på vinterväg, har även dåligt fäste och balans på sommarväg, det märks bara mindre. Skönt , då behöver jag inte vara orolig att sätta hardtop på sjuan då till vintern. Förmodligen är jag nog bara lite ovan och bilen lite övermotoriserad för mej för vinterkörning och lite för hala däck kanske.... för jag har ingen stenhårt förspänd diff i axeln bak :check: Ingen värdelös framvagn att bygga om så den funkar riktigt :check: bra balans på torra vägar :check: och fästet beror i stort sett bara på gaspedalens läge :check: OK jag känner mej rustad för åretruntkörning nu ! Bara att fixa fram snökedjor i lågprofil som får plats i skärmarna !! :thumbup: och sänka laddtrycket förståss... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Varför skulle en Se7en vara sämre att köra på vintervägar än andra bilar? Tror att den låga vikten har nått att göra med sämre fäste på just snö, men det är klart... vEttiga däck kanske är is-rejsingdäck? :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Pojkar pojkar.... :whip: ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.