Jocke4U Posted Saturday at 02:27 PM Posted Saturday at 02:27 PM Tjena, Jag ett mindre rum som ska fixas till och behöver flytspackla golvet får att få det i våg. Givetvis blir ju flytspacklet i närmaste våg men för att veta hur mycket flytspackel så kan man göra på olika sätt (mer eller mindre roliga 😉 ) Rätskiva (har en 2 m) och vattenpass (har) Linjelaser/nivålaser (har inte) Krysslaser (har inte) Linjelaser känns ju klart enklast/lämpligast för ändamålet men en krysslaser borde kunna göra det också men inte riktigt för ändamålet. Då jag inte har någon laser och alltid roligt med verktyg så vill jag ändå inte ha verktyg som jag inte använder någorlunda regelbundet. Får max kosta 2000 kr Använder ni någon laser och skulle ni säga någon typ vara generellt mer användbar? (jag lånade en linjelaser i proffsutförande för några år sedan när jag skulle sätta en 25 m stenmur och den var ju oumbärlig, för inomhusbruk blir ju kraven lägre) Quote
postmanpat Posted Saturday at 02:36 PM Posted Saturday at 02:36 PM Rätskiva och pass, märk ut på Nivåmarkör. https://www.jemfix.se/nivaamarkoer-60-mm/4145/9054320/?utm_content=nonbrand&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA1eO7BhATEiwAm0Ee-LkH6DJTDmRLe7UzKM-RKJsPeYPVL2KbnbPizhtFCqHc-Yku87PWhBoCYfcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds /bengt (Boomer byggare) 1 Quote
Recommended Posts