Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Tjenare kompisar,

Då jag är relativt "gammal räv" i LocostSweden men inte speciellt aktiv här så tänkte jag för skojs skull posta ett sido-inlägg.

Ibland hoppar in i inlägg men är relativt passiv då jag sålde GT40 projektet och istället köpte en Chevy Camaro SS 6,2L -18 sedan ett par år tillbaka (för nöjet på sommaren).
Har modiferat denna enligt mitt tycke och har inte så mycket på listan framåt.

Fixat sedan jag köpte den:

  • Monterat flexfuel sensor (för E85)
  • Mappat den för E85
  • Cold Air Intake
  • Gjort blackout (emblem, reflexerm bakljus, tonade rutor)
  • Front-lip och side-skirts
  • Bytt avgas axle-back AWS (grannens billarm löser ut när jag startar 😉 )
  • Nya bredare fälgar (JR11) 
  • Sänkningssats
  • Baslåda

image.thumb.png.dfd66b0b116e62d64904875f9adec685.png

I somras när gumman var på konfrens så tog jag en solo-tripp Alingsås-Tysland-Österrike-Italien-Schweiz-Tyskland-Alingsås

Sjukt bra resa och passade även på att ta ett varv på ringen 🙂 på vägen hem. Ca 470 mil.

image.thumb.png.5654b3704d8e95f26c70efdc09950ce8.png

 

Sedan någon månad står den och vilar i garaget och ska fixa en liten glitch med växelväljaren men annars sedvanlig oljeservice.

Sen vad det gäller bruksis så lämnade jag tilbaka Polestar 2 den 30/10 och hämtade en BMW i4 M50.

BMW'n är överlag ett lyft emot Polestar 2 men P2's Pixel LED är grym och det visste jag nog innan men det var så mycket annat som lockat med BMW.
Jag gillar elbilar för pendling/vardagsbruk men en grej jag inte gillar med elbilar är att normen verkar säga att att elbilar se ut som att det är en elbil eller att det är SUV.....jag vill ha en bil som känns som en bil men går på el och den ska vara låg (vanlig sedan). Därför var BMW i4 en mycket stark kandidat.
Till detta är det ett mycket gemytligt chassi i den,...bekväm när man kör normalt men skönt dynamisk tajt när man trycker på. I "Sport Boost" är det riktigt kul.

Gjort nåt?

  • Har monterat en slimmad LED ramp på i4an med XBB som funkar mycket bra och fungerar bra med adaptiva helljuset.
  • Monterat vinterdäck (Contiental VC 😎 på originalfälgarna (bredaste jag någonsin kört på vinter men första kylan/snön gick bra)
  • Bokat tid för montering av sänkningsfjädrar 😄 lagom till jul 
  • Ska beställa nya fälgar till sommaren, att montera originaldäcken på

 

Mvh Jocke

Edited by Jocke4U
  • Like 3
Posted (edited)

En sekvens i somras upp till Edelweiss Spitze Österrike (+2500 möh)

 

Edited by Jocke4U
  • Like 1
Posted

En annan sekvens nedför Edelweiss Spitze Österrike, dvs söderut

 

  • Like 1
Posted (edited)

För min del så slutade GT40 bygget mycket väl ekonomiskt, gick typ +/- O på de grejer jag hade köpt. Sen kan man spänna bågen olika hårt och har olika resurser tillgängligt..........det kostar fläsk att bygga en GT40.

jag hade inte motivationen att slutföra bygget utan avyttrade nästan till minsta detalj.

Att bygga en sjua är inget emot att bygga en GT40, självklart beroende på ambitionsnivå.....men den brukar vara högre med GT40

 

Edited by Jocke4U
  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...