Kraniel Posted August 15 Share Posted August 15 (edited) EDIT: Skoja bara, jag behåller den ett tag till. Välbyggd och påkostad Westfield SEiW, byggd med fokus på att vara ett effektivt banvapen. Besiktningsbefriad (T12BF) för all framtid. Driftsäker som en Toyota Corolla. Lättkörd och välbalanserad och snabb som attan för stora och små. Funkar även att köra till glasskiosken med. Lite värre med långfärdskomforten, varken radio, mattor eller stoppning i stolarna ingår. Men du är väl ingen fegis? Vikt: 560 kg Effekt: ca 180 hk Regnr: URO520 Ram & kaross: Wide track bärarmar fram, individuell hjulupphängning bak, ställbara coilovers runtom. Westfield widebody-kaross och ram med sänkt golv (så att även långa förare sitter lågt). Ny framruta monterad 2020, störtbåge samt Escort styrväxel med quick rack (snabbare utväxling). Motor & drivlina: Ford Zetec Blacktop (solida lyftare) på 2 liter. Sprut med separata spjällhus, omslipade kammar, Omex 600 ECU, lätt svänghjul (< 5 kg), ny koppling 2021, Ford Typ 9 växellåda samt Sierra 7-tumsdiff med viskodiffbroms och 3,9 utväxling. Ompackningsbar ljuddämpare för att klara 95 dB på racerbanor vid fullgas. Bromsar: Hispec bromsok i aluminium: 4-kolvs fram och 2-kolvs bak. Ferodo DS2500 belägg fram. Hjul: Revolution wheels 7x13" (5,6 kg styck) med Toyo R888R i 205/60 R13, nya för säsongen 2022 och knappt inkörda. Övrigt: Dash2 digital instrumentpanel med ingångar för alla givare och ställbar layout. Tillett kolfiber/glasfiberstolar med 4p-bälten på båda sidorna, förarstolen skjutbar i längsled. Instrumentbräda av kolfiber. Snap off rattnav. Uppdaterat elsystem som är föredömligt överskådligt och inga nystan av kablar. Medföljer även, som väl är obligatoriskt med den här typen av bilar, en bananlåda med diverse tillhörande prylar. Så varför säljer jag? Den enda anledningen är att jag aldrig kör med bilen. Sedan jag köpte den för två år sedan har den fått komma ut noll gånger på bana, inte för att jag inte kör bana men för att jag alltid gör det med andras bilar. Den har bara snurrat runt här ute på Värmdö och fått åka till Glassvillan ett par gånger, samt fått service ett par gånger. Så Lilla Gul behöver få komma till ett hem där hon får motioneras som det är tänkt. Pris: 180 000 kronor. Kontakt på kraniel@gmail.com Car.info Min biltråd på Rejsa.nu Förre ägarens biltråd på Rejsa.nu Edited September 5 by Kraniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.