stigge Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 Jag vet inte om jag har något konstigt tråg, men det tycks inte finnas någon särskild anledning att choppa på djupet? Lägsta punkten blir även i nuläget växellådans nedre kant under svänghjulet. I och för sig kan jag säkert rondella bort någon centimeter på lådan - men det vete tusan om det motiverar att kapa i tråget. Skvalpplåtar ska förstås ändå monteras, så tråget ska demonteras i vilket fall som helst. Vad säger den samlade expertisen? Quote
Jonte Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 Vet inte vilken motor du har, men på engelska forumet så byter de flesta till Escort 1.8 Zetec sumpen eftersom den är grundare. Quote
stigge Posted March 15, 2005 Author Posted March 15, 2005 Ja, det är ju en sån jag har! :thumbup: Quote
Micael Posted March 16, 2005 Posted March 16, 2005 Jag har för mig att mitt tråg blev 150 mm (från blocket och ner) när jag kapade det. Mitt tråg kommer från en Escort 1.8 RS -95 och det tråget var alledels för djupt. Det var säkert 50 mm djupare än växellådan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.