Mrlynx Posted June 22, 2008 Author Share Posted June 22, 2008 I den här tråden har det inte hänt så mycket på nästan 2 år så nu är det dags att återuppta byggandet som legat i dvala i brist på tid och ork. Det som har hänt sen sist är att jag har skaffat en uppsättning SPAX coilovers och lite andra delar. Ikväll var jag i garaget och gjorde färdigt tvärstaget bakom diffen och började kapa upp ett hål för stötdämparen i plattan för störtbågen. Dock upptäckte jag att fick problem med frigång mellan K3/K4 och övre fjädertallrik vilket ledde till en del onödigt filande. :banghead: Bilder kommer när det finns något intressant att visa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrlynx Posted July 13, 2008 Author Share Posted July 13, 2008 Jag håller på att montera stötdämparna bak och funderar lite över hållfastheten i 2 st 20x20x2 fyrkantrör som sitter på vardera sidan spindelleden. Ur spindelleden kommer jag att fräsa ur ett jack för stötdämparen. Först hade jag tänkt montera coilovern på ovansidan bärarmen längre ut men då blev det ingen slaglängd kvar på stötdämparen. Frågan är om jag kommer att knäcka fyrkantrören då jag inte kan montera coilovern längre ut på bärarmen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrlynx Posted July 20, 2008 Author Share Posted July 20, 2008 Har nu räknat på saken och kommit fram till att det blir några små förstärkningar på undersidan övre bärarmen. Så nu är stötdämparna på plats och idag hade jag tänkt bygga toestagen till bakvagnen. Till det använder jag styrstagen från en volvo 240 där inre styrled skruvas genom en ett fyrkantrör med ett avlångt hål så jag kan justera geometrin i efterhand. I fredags köpte jag två stycken m14-skruvar till det men det visade sig idag att det är fingäng på styrväxeln så det sket sig. :banghead: När jag stog och svor och funderade vad jag skulle göra fick jag se en skruv på golvet i garaget som dessutom passade och var rätt längd. :blink: Sån tur brukar man inte ha men nu var bara problemet att hitta en till likadan till andra sidan genom att komma på var den kom ifrån. Det visade sig att det var en av fästskruvarna till saab 900 framok. Dom har M14-fingäng till det. Dock tog tiden slut när jag hade gjort den ena för sen kom en kompis förbi som ville ha sin 240 lite rostlagad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Hur går det, händer det någe i garaget, eller är det för svinkallt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.