Jump to content

Sierra IRS, infästning av axel vid hjulen


Kenka

Recommended Posts

Är det någon som råkar ha en ritning på den här delen?

Används för att montera bakaxeln och bromsarna ute vid hjulen i den byggbeskrivning man kan tanka hem från HalerConcepts.

post-4-1110219629.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det ser lite vekt ut.... Det sista man vill av en IRS-spindel är att den kan vrida sig vid broms eller acc, bump etc. Hmm, hoppas de på Halerconcept har räknat på den där.

Ang. din fråga så kan det väl inte vara så svårt att göra en egen ritning på den där. Man ser ju hela konstruktionen på bilden.

Här är ett annat exempel på en bakspindel. Lite mer seriöst jobb.

post-4-1110262757.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, kanske får ta och kolla upp hur spindlarna på en 4x4-Sierra ser ut....

Kanske, om jag har en otrolig tur, går det att använda drivaxlarna utan större modifikation...

Men sån tur har jag ju sällan :mad:

Link to comment
Share on other sites

Den mittersta lösningen ser ju klart intressant ut, vet du om och var man kan köpa den?

Ja du, jag har en massa bilder nerladdade, men som vanligt är man inte lika duktig på att skriva källan. Jag kommer faktiskt inte ihåg var det var, men jag misstänker att det kommer från en seven-kit-tillverkare.

Link to comment
Share on other sites

Titta på hur MK´s bakspindlar ser ut. Liknar Cushings.

Man vinner mycket styvhet om man kan göra spindeln som en box.

Mina spindlar liknar MK´s. Efter Elmia skall de göras om till "box-design". :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha kolla lite bilder på MK-prylarna har jag bestämt mig för att bygga efter Cushing-ritningen, om jag inte får någon bättre idé.

Hade tänkt samla alla ritningar jag ska bygga efter innan jag börjar, så blir det kanske lite mindre funderingar på vägen.... :prop:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...