Kenka Posted March 7, 2005 Share Posted March 7, 2005 Är det någon som råkar ha en ritning på den här delen? Används för att montera bakaxeln och bromsarna ute vid hjulen i den byggbeskrivning man kan tanka hem från HalerConcepts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Det ser lite vekt ut.... Det sista man vill av en IRS-spindel är att den kan vrida sig vid broms eller acc, bump etc. Hmm, hoppas de på Halerconcept har räknat på den där. Ang. din fråga så kan det väl inte vara så svårt att göra en egen ritning på den där. Man ser ju hela konstruktionen på bilden. Här är ett annat exempel på en bakspindel. Lite mer seriöst jobb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Eller den här: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Och så en till...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenka Posted March 8, 2005 Author Share Posted March 8, 2005 Den mittersta lösningen ser ju klart intressant ut, vet du om och var man kan köpa den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 (edited) Eller den här: Det här ser ju ut som om de tagit en styrspindel från en framhjulsdriven bil, ser ok ut. Edit Den mittersta altså. Edited March 8, 2005 by DIRAVI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenka Posted March 8, 2005 Author Share Posted March 8, 2005 Hmmm, kanske får ta och kolla upp hur spindlarna på en 4x4-Sierra ser ut.... Kanske, om jag har en otrolig tur, går det att använda drivaxlarna utan större modifikation... Men sån tur har jag ju sällan :mad: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Den mittersta lösningen ser ju klart intressant ut, vet du om och var man kan köpa den? Ja du, jag har en massa bilder nerladdade, men som vanligt är man inte lika duktig på att skriva källan. Jag kommer faktiskt inte ihåg var det var, men jag misstänker att det kommer från en seven-kit-tillverkare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenka Posted March 8, 2005 Author Share Posted March 8, 2005 Hittade en ritning på GeorgeCushing Ser lite stabilare ut iaf... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Titta på hur MK´s bakspindlar ser ut. Liknar Cushings. Man vinner mycket styvhet om man kan göra spindeln som en box. Mina spindlar liknar MK´s. Efter Elmia skall de göras om till "box-design". :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenka Posted March 9, 2005 Author Share Posted March 9, 2005 Efter att ha kolla lite bilder på MK-prylarna har jag bestämt mig för att bygga efter Cushing-ritningen, om jag inte får någon bättre idé. Hade tänkt samla alla ritningar jag ska bygga efter innan jag börjar, så blir det kanske lite mindre funderingar på vägen.... :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Jag skall hälsa på Göran Malmberg i helgen (han med Hemi-panteran, väghållningsboken m.m.). Jag kan fråga honom om han har några bra tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts