Marcus a Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 har säkert varit uppe många gånger tidigare, Men vart hittar man vetiga hastighetsmätare till bra pris....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 (edited) Om du bygger på Ford så kan man plocka ut hastighetsmätaren från instrumentet. Gå sedan och botanisera på loppis för bildelar och köp ett passande instrument släng innanmätet och montera ditt originalinstrument. Detta går nog på flera bilar men jag vet att det fungerar på sierra för Bosse har löst det så. Annars så är cykel eller motorcykeldator ett mycket biligt och bra alternativ. Lågbudgetvarianten är att Ta originalinstrumenten och skär till en ny täckplåt i tex aluminium ock vips så har du fått alla instrument som du behöver för en 50 lapp. Jag kommer att göra så då jag i nuläget hellre får bilen klar än väntar på att få råd med de instrument som jag vill ha. Bygg väl Michael W SJÖVIK Edited February 20, 2005 by Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Min bräda den skall sedermera kläs med svart konstläder Bygg väl Michael w SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 domma tycker jag är läckra...... finns naturligtvis även metriskt graderade mätare.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 Har inte tänkt på bydget varianten, går nog att få snygg med lite tid och fantasi. Tack för tipset... Kör ju med ford å allt:) Får ju passa sej om man gör en egen tavla så siffrorna kommer på rätt ställer:) http://www.hejbilist.nu/hast.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts