Micael Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Är ute efter lite kylslangar. Har kollat på Rubber company, Kuntze, etc men inte hitta någon som passar. Nu funderar jag på att köra med "pokemon" siliconslang alá "fast and the furious". Dom verkar ju finnas i de felsta dimensioner. Var hittar man sådana här i sverige till vettiga priser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Vi på Hydroscand har 2 sorters olika slangsorter för kylare. Dels en ren gummislang som passar bra i raka bitar, den är nämligen för mjuk för att böja då den viker sig. Sen har vi en med stålspiral som tåls att böja. Denna sort har jag monterat i min bil. Har tyvärr ingen tillgång till bild på detta här på jobbet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted February 16, 2005 Author Share Posted February 16, 2005 Jo jag har kollat på dom. (dyra som attsingen) Problemet är att jag behöver en rackarns tight 90 graders böj. Tror nästan att slangen måste vara förböjd liksom. Sen behöver jag en förminskning från 44 till 33. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Som medlem i Locost MK har man mycket bra rabatter på Hydroscand :thumbup: Det lönar sig att vara medlem :thumbup: ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 OK.....färdiggjutna 90 graders slangar har vi inte. Kolla med Autokomponenter, därifrån har vi tagit sådana vid något tillfälle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted February 16, 2005 Author Share Posted February 16, 2005 Som medlem i Locost MK har man mycket bra rabatter på Hydroscand :thumbup: Det lönar sig att vara medlem :thumbup: ;) Japp, jag vet. Men dom passar inte :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 (edited) Burton kanske? titta under "cooling sustem" och "silicone hoses - universal" Burtonpower Edited February 16, 2005 by svante Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Kolla med Rod ´n Race, 10% rabatt som medlem i klubben. Prata med Johan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJUAN Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Eller kanske använda typ metallrör just i böjen och sen raka bitar på resten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Som medlem i Locost MK har man mycket bra rabatter på Hydroscand :thumbup: Det lönar sig att vara medlem :thumbup: ;) Hej! Hur skall man gå till väga för att få rabatten från Hydroscan? Uppge medlemsnummer eller skall man gå via något speciellt kontor? Tänkte beställa bromsslangar! M :D h från medlem nr 56 Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted February 16, 2005 Author Share Posted February 16, 2005 Eller kanske använda typ metallrör just i böjen och sen raka bitar på resten? japp har funderat på det också. Men det är så tight just där så det får inte plats. Här är en blid som visar problemet. Det är på högra sidan på bilden som ett kylrör kommer ut från motorn och precis framför det sitter rattstången. Om Jag skall använda ett metallrör så måste jag ha en snutt gummislang mellan röret och motorn. Det blir alldeles för klumpigt. kolla här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 (edited) Som medlem i Locost MK har man mycket bra rabatter på Hydroscand :thumbup: Det lönar sig att vara medlem :thumbup: ;) Hej! Hur skall man gå till väga för att få rabatten från Hydroscan? Uppge medlemsnummer eller skall man gå via något speciellt kontor? Tänkte beställa bromsslangar! M :D h från medlem nr 56 Janne Man visar upp medlemskortet på något av Hydroscands kontor. Locostsweden MK finns inlagda i systemet med kundnummer och mycket bra rabatt :D Dock så har kanske inte alla bromsslanggsortimentet, så det beror på vart du bor. Ahhh....nära Linköping å Motala Linköping har bromskopplingar iaf Edited February 16, 2005 by Jonte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Som medlem i Locost MK har man mycket bra rabatter på Hydroscand :thumbup: Det lönar sig att vara medlem :thumbup: ;) Hej! Hur skall man gå till väga för att få rabatten från Hydroscan? Uppge medlemsnummer eller skall man gå via något speciellt kontor? Tänkte beställa bromsslangar! M :D h från medlem nr 56 Janne Man visar upp medlemskortet på något av Hydroscands kontor. Locostsweden MK finns inlagda i systemet med kundnummer och mycket bra rabatt :D Dock så har kanske inte alla bromsslanggsortimentet, så det beror på vart du bor. Ahhh....nära Linköping å Motala Linköping har bromskopplingar iaf hur är det med hydroscand i växjö? Vet du Jonte om dom har dom hela sortimentet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Hydroscand i Växjö kan ej pressa bromsslangar (jag åkte istället till Jönköping) Dock har de kylarslangen som Jonte pratar om (sitter på mitt bygge) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Som medlem i Locost MK har man mycket bra rabatter på Hydroscand :thumbup: Det lönar sig att vara medlem :thumbup: ;) Hej! Hur skall man gå till väga för att få rabatten från Hydroscan? Uppge medlemsnummer eller skall man gå via något speciellt kontor? Tänkte beställa bromsslangar! M :D h från medlem nr 56 Janne Man visar upp medlemskortet på något av Hydroscands kontor. Locostsweden MK finns inlagda i systemet med kundnummer och mycket bra rabatt :D Dock så har kanske inte alla bromsslanggsortimentet, så det beror på vart du bor. Ahhh....nära Linköping å Motala Linköping har bromskopplingar iaf Konstanstaterade att jag åker förbi Hydroscan varje dag när jag åker till jobbet :lol: Skall stanna till i morgon. m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Hehe.. jag märkte plötsligt att jag åker förbi Hydroscan i mölndal ett par ggr i veckan.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 japp har funderat på det också. Men det är så tight just där så det får inte plats. Här är en blid som visar problemet. Det är på högra sidan på bilden som ett kylrör kommer ut från motorn och precis framför det sitter rattstången. Om Jag skall använda ett metallrör så måste jag ha en snutt gummislang mellan röret och motorn. Det blir alldeles för klumpigt. Har du provat med några biltillbehörsfirmor. De kan ha lite 90 gradare och liknande bakom i gömmorna. På AD hittade jag lite delar men inte de dimensioner jag ville ha. Jag kan även tänka mig tillbehörsfirmor för jänkebilar kan ha. Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted February 17, 2005 Author Share Posted February 17, 2005 japp har funderat på det också. Men det är så tight just där så det får inte plats. Här är en blid som visar problemet. Det är på högra sidan på bilden som ett kylrör kommer ut från motorn och precis framför det sitter rattstången. Om Jag skall använda ett metallrör så måste jag ha en snutt gummislang mellan röret och motorn. Det blir alldeles för klumpigt. Har du provat med några biltillbehörsfirmor. De kan ha lite 90 gradare och liknande bakom i gömmorna. På AD hittade jag lite delar men inte de dimensioner jag ville ha. Jag kan även tänka mig tillbehörsfirmor för jänkebilar kan ha. Conco Bra ide! det skall jag kolla i morgon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted February 19, 2005 Author Share Posted February 19, 2005 Lokala bildelsmånglaren kan tydligen få fram en slang som borde passa. Ska få den på måndag :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Lokala bildelsmånglaren kan tydligen få fram en slang som borde passa. Ska få den på måndag :) Jag ringde till Hansen Racing och blev tippsad en firma i Stockholm som jag glömt namnet på. Men gör som jag, ring till Hansen. Men vi åkte till bilskroten och gick igenom vad han hade i en stor hög med tankar och hittade en slang med rätt "knorr". Kassör´n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted February 21, 2005 Author Share Posted February 21, 2005 Lokala bildelsmånglaren kan tydligen få fram en slang som borde passa. Ska få den på måndag :) Hmm.... Han ville ha 230:- plus moms för slangen...Så det blev ingen köp :( Tillbaka på ruta ett igen. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts