Jump to content

liten fundering


magpe

Recommended Posts

hej jag är ny här på forumet . jag sitter i byggnads tankar men funderar på en sak vad koster en 7:a i försäkring och skatt?

jar en annan funndering också är det svårt att bygga ett chassi ? jag har ganska bra kunskaper i svetsning tycker det ser lite krångligt ut med alla

bitar på plats. föresten måste man använda fyrkants rör eller kan man använde runda rör till chassit?

tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen till kretsen!Vad gäller kostnader av försäkring odyl. är jag ännu lyckligt omedveten om,men ram svetsar du ihop ganska lätt.Tänk bara på en sak innan,TÄNK INNAN du svetsar fast fästen för främre bärarmar.

Se till att ha de flesta delar innan du svetsar.Resten är ganska lätt.Tålamodskrävande dock.Man vill göra allt på en gång.Man skall ju bli klar till sommaren.

Fyrkantsprofil är lättare att gira vinklar,annars är rör fräckare.Jag har dock fyrkantsprofil:25x25x2.

mvh pixbo :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

försäkring och skatt är så billigt så man tror inte det är sant.. :)

jag betalar 119:- månaden helförsäkring på Länsförsäkringar.. DÅ är det en entuiast (stavning?) försäkring så det är max 500 mil/år, krav på extern dödare samt brandsläckare i bilen...

skatten går ju på vikt så den är inte heller någon astronomisk summa... :D

Link to comment
Share on other sites

Jag hade en LF gubbe i mitt garage i fredags som utan tvekan tog in min bil i deras system.

Det blir en entusiastförsäkring här också.

Då är det max 500 mil/år som gäller, inte användas som bruksbil (dvs till å från jobbet), brandsläckare, rattlås, ska stå i garage på hemorten (är du på resa så behövs inte det).

Han trodde den kostade strax över 1000-lappen för helår

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...