_coffe_ Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Tjena!! Om ni skulle råka snubbla över någon lämplig donator bil, med en bra motor med kat. så skulle jag bli jätteglad om ni tipsade mig om den... priset får vara max 3000:-, spelar absolut ingen roll hur bilen är annars, bara motor, vlåda och bakaxel är i bra skick..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Acke vill nog snart sälja en donator till dej ..... han brukar kommentera att han har en gammal forrrrrrd till salu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Fast den har väll snart växt fast i marken :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Fast den har väll snart växt fast i marken :D Tja däcken har väl kanske växt fast, men det är ju ford..... jag tippar på att större delarna av bilen lär ha följt med ner i grundvattnet som järnoxid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 (edited) Det är väll egentligen bara att gå in på blocket och göra en sökning med de billigaste bilarna först. Här kommer några exempel: http://www.blocket.se/view/4234318.htm?cal...&l=0&c=1&city=0 Ford Scorpio -90 för 3000kr, denna forrrd borde väll funka förmodar jag. http://www.blocket.se/view/4118667.htm?cal...&l=0&c=1&city=0 Denna toyota för 3000kr skall väll ha en motor som heter 4A-GE om jag förstått det rätt. Tyvärr kan du ju varken använda växellådan eller bakaxeln. http://www.blocket.se/view/4008729.htm?cal...&l=0&c=1&city=0 Opel Omega GL -89, 2000kr. Denna bil borde funka som donator och dessutom klara miljöavgiften Edit: Var visst bara bilar med kat du vill ha, så jag tar bort ett par... Edited January 29, 2005 by Baalzamon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 jo, ja har en FÅÅRD taunus -78 ståendes... växellåda å bakaxel är i kanotskick, dock hade ja lite strul me vacumslangarna till förknasaren innan ja stälde av den... du får den mot skrotningsavgiften som är 1500:- (tror jag) sedan kan du köra de som blir över till skroten och få tillbaka 1500:- så på de sättet får du dina delar gratis... :) de du betalar är ju isf frakten då du får ta den på trailer... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 jo, ja har en FÅÅRD taunus -78 ståendes...växellåda å bakaxel är i kanotskick, dock hade ja lite strul me vacumslangarna till förknasaren innan ja stälde av den... du får den mot skrotningsavgiften som är 1500:- (tror jag) sedan kan du köra de som blir över till skroten och få tillbaka 1500:- så på de sättet får du dina delar gratis... :) de du betalar är ju isf frakten då du får ta den på trailer... ;) ...kanotskick... :unsure: :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 sorry.. är van vid att prata trasigt så det blir att jag skriver trasigt oxså.. :icon_oops: kanot = kanon så kanotskick är egentligen kanonskick... förstår ni inte vad det betyder ger jag upp.. :) edit: hoppas ni förstår vad en förknasare är oxså... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 edit: hoppas ni förstår vad en förknasare är oxså... :) Är det en sån som gör att motorer går åt fel håll? :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian_Ängelholm Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Tja däcken har väl kanske växt fast, men det är ju ford.....jag tippar på att större delarna av bilen lär ha följt med ner i grundvattnet som järnoxid Hallå! Jag är då (var) nya ägaren till denna klenod =) Bilen är nu på en skrotgård utanför Ängelholm. Innan överlåtelse till skrothandlaren plockade jag av spindlar med bromsarna.. Inte mycket mer än detta gick att använda. Men det var ju dessa delar jag köpte den för.. och bakaxel, men.. hmm njaa den ville inte vara med längre =( Bifogar lite bilder: Gick lite lättare att få av den än på den om man säger så.. eller vad säger du Acke? =) Avplockat.. Lite blästring gjorde susen Motordonator.. någon?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 sorry.. är van vid att prata trasigt så det blir att jag skriver trasigt oxså.. :icon_oops: kanot = kanon så kanotskick är egentligen kanonskick... förstår ni inte vad det betyder ger jag upp.. :) edit: hoppas ni förstår vad en förknasare är oxså... :) Acke jag förstår allt du säger, så var inte ledsen :console: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Hallå! Jag är då (var) nya ägaren till denna klenod =)Bilen är nu på en skrotgård utanför Ängelholm. Innan överlåtelse till skrothandlaren plockade jag av spindlar med bromsarna.. Inte mycket mer än detta gick att använda. Men det var ju dessa delar jag köpte den för.. och bakaxel, men.. hmm njaa den ville inte vara med längre =( de va som f*n.. hade bakaxeln gett upp ?? :( den kördes ju dit så jag trode att de bara va bromsarna som satt sig... tog du inte styrväxel, rattstång å sådant ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts