svinto Posted November 10, 2003 Share Posted November 10, 2003 Jag vet att jag sett en skiss nånstans med minimimåtten för pedalernas bredd och avstånd från varandra etc., men jag kan inte komma på vart! Kan nån hjälpa mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted November 10, 2003 Share Posted November 10, 2003 Prova SFRO´s bygghandbok..... B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted November 11, 2003 Share Posted November 11, 2003 Tänk på att måtten i SFROboken är rekomenderade min och maxmått, alltså inte nåt absolut krav. De är säkert väl underbyggda och väl värda att följa, men som vi tidigare konstaterat i Forumet kan måtten på pedalställen avvika något från bokens. Något breddmått på bromspedalen anges inte heller. Må gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted November 11, 2003 Author Share Posted November 11, 2003 Hoppas dom tar med ett index till nästa upplaga... Jag måste ha bläddrat igenom den 10 gånger innan jag hittade det! (sidan 39 var det) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts