Borken Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Vad har ni kört med för tjocklek på plåten som sitter vid bakaxelinfästningen (chassiesidan)? H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Jag använde 3 mm stålplåt (Domex 640 XP) Dessutom sitter infästningen med stag mot ram, ska fixa en bild sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Bilden !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted January 15, 2005 Author Share Posted January 15, 2005 Tack heralue Inga andra som har monterat den plåten? H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 Hmm.. nu är det ju inte jag som byggt min bil, men jag är ganska 100% på att min går igenom ramen... alltså igenom 25x25x2 ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted January 15, 2005 Author Share Posted January 15, 2005 Jag fattar inte "går igenom ramen...", har du ingen plåt där menar du? För att förtydliga så menar jag plåten som sitter mellan rören K4 K2 och M2 Plåten diskuterades lite på locostbuilders.co.uk nyligen och verkar vara hyfsat viktig. http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread...id=21009&page=1 Jag själv funderade på 2 mm men 3 mm kanske inte är helt fel, jag ska köra en hel balk för det 2 infästningarna också. H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 Hoppas nu ja tänker på samma som dig.. jag menar länkarmsinfästningen i chassiet vilket jag förmodar att du oxså menar ?? bästa bilden ja hittar på hur min är byggd är DENNA bilden.. på köpet får du se min "vackra" nunna.. :) du ser bultskallarna som länkarmarna är fästa i.. i den nedre sitter även bältet fäst som du kan se..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted January 17, 2005 Author Share Posted January 17, 2005 Ok då fattar jag, ditt chassie ser ganska annorlunda ut genemot mitt. Och vad jag kan se så har du bara aluplåt där. Tackar ! Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts