Micael Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 Leffe eller Gripenland Kan nån av er boka en bil på Stanstead? Så glider ni förbi Luton och hämtar upp mig och Jonte (lagom kantiga efter ett antal pints) på vägen upp till Leamington. Skulle vi försöka göra nåt besök på nån butik eller frabrik? Kan tänka mig att måga tillverkare lär ju finnas på mässan. Det kan nog vara lite körigt att få komma och hälsa på dagen innan mässan när dom håller på att förbereda sig. Då kanske det är bättre att åka till någon butil som inte kommer till mässa istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Hallo Ärade semester trippare! Jag hoppas att vår vän mattias kan boka och köra då han har en fantastisk ärfarenhet av fel sida körning. eller har jag fel? mvh leffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Hallo Ärade semester trippare!Jag hoppas att vår vän mattias kan boka och köra då han har en fantastisk ärfarenhet av fel sida körning. eller har jag fel? mvh leffe Jag kan boka. Jag hoppas att jag har klarat av mina "nära döden" upplevelser i vänstertrafik. Fast nu är det ju nått år sedan sist :hypocrite: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 Hallo Ärade semester trippare!Jag hoppas att vår vän mattias kan boka och köra då han har en fantastisk ärfarenhet av fel sida körning. eller har jag fel? mvh leffe Jag kan boka. Jag hoppas att jag har klarat av mina "nära döden" upplevelser i vänstertrafik. Fast nu är det ju nått år sedan sist :hypocrite: Det är därför jag måste ta några pints innan jag hoppar in i bilen :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 *s* Jag kan offra mig annars om ni kör upp bilen till Luton. Fast senast jag körde vänstertrafik var -94 i Australien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Fast senast jag körde vänstertrafik var -94 i Australien Funkar väl ungefär likadant idag ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Bil är bokad. Ford Fokus eller liknande storlek. Jag har lite rabatt iom att jag är anställd på Volvo personvagnar. 76£ går kalaset på med fria mil och självriskreducering. Sen är det 500£ i deposition :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 Man brukar kunna dra ett kreditkort i stället för depp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lozec Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Halloj, Jag tänkte kolla med er, Gripenland, Jonte och Leffe, om det finns plats för en till i bilen. Har lyckats få den aktuella helgen ledig så jag planerar att hänga på. Har pratat med Micael som jag nästan bor granne med och han trodde att det skulle funka. Jag är inte så stor så jag borde få plats i bagageluckan om det kniper... :o (jag får plats i bokchassit...) mvh //Bernt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Bilen vi hyrt är en Ford Focus så det kan bli lite trångt. Men allt går! Annars kan vi ju boka om till en större bil. Jag kollar lite priser och återkommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lozec Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Bilen vi hyrt är en Ford Focus så det kan bli lite trångt. Men allt går!Annars kan vi ju boka om till en större bil. Jag kollar lite priser och återkommer. Strålande! Det kanske äbdå blir billigare med ett snäpp större bil om man blir 5 pers. Vi får väl se. mvh //Bernt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Focusen kostar 76£ En Mondeo kombi kostar 142£ och en Mondeo sedan 105£ om jag bokar om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Ingen fler som är sugen att hänga på? Det är ett utmärkt tillfälle om man funerar på att beställa en byggsats från någon av tillverkarna i England. I Stoneleigh kan man jämföra dom alla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Jag vill så det värker men kan inte! :mad: Nästa gång kanske.. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lozec Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Focusen kostar 76£En Mondeo kombi kostar 142£ och en Mondeo sedan 105£ om jag bokar om. Jag undrar om inte focusen är snudd på lika rymlig i baksätet som mondeon. För mig spelar det dock ingen roll, helt OK prismässigt för endera alternativen. Vad tycker övriga berörda? //Bernt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted March 30, 2005 Author Share Posted March 30, 2005 Boka gärna om bilen. Jag vet inte om vi behöver en combi... det beror ju på vad vi tänker handla. Lozec: fick du tag i tanten på Headly villa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lozec Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Jag ville försäkra mig om att jag har en plats i en bil innan jag bokar in mig hos tanten. Men om jag tolkar dig och Gripenland rätt så tränger vi ihop oss på något sätt, är det riktigt? //Bernt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Självklart ska du med, Bernt! Inget snack! Den enda frågan är om vi ska tränga ihop oss eller punga ut för större bil? Jag tror oxå att Mondeon bara är marginellt större i baksätet än Focusen så jag antar att valet står mellan Focus eller Mondeo kombi. Iom att jag kör så är det upp till er andra att bestämma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lozec Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Så, nu var boende och flyg bokat. Beträffande bilstorlek så blir det ju inte så himskans dyrt även om vi tar en kombi, vad säger ni andra? //Bernt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted March 31, 2005 Author Share Posted March 31, 2005 Jag röstar för en Kombi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 mig kvittar det, bara jag slipper gå :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Samma här om det är så kan man väl ta några stout till och lägga sig i bagaget eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Ok, då bokar jag om till en kombi i morgon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 4, 2005 Author Share Posted April 4, 2005 Börjar ni bli laddade???? :D Ska vi boka in några besök? Eller ska vi ta det som det kommer? Själv vill jag köpa lite grejor, men dom kanske finns på mässan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 jajjamän här är man laddad trots motorproblem. Man kanske skulle köpa på sig ny kam, ventiler osv när man ändå är där :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 Glöm inte ha era fina T-shirts med Locost Sweden på er, för ni har väl så´na allihopa. Annars finns de på Locostshoppen :thumbup: "Kassör´n". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 Ok, då bokar jag om till en kombi i morgon. Kombi ! ? :wohow: Då kanske ni kan smuggla med mig i bakluckan som handbagage? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 Glöm inte ha era fina T-shirts med Locost Sweden på er, för ni har väl så´na allihopa. Annars finns de på Locostshoppen :thumbup: "Kassör´n". t.o.m en skjorta och en vindjacka ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 Glöm inte ha era fina T-shirts med Locost Sweden på er, för ni har väl så´na allihopa. Annars finns de på Locostshoppen :thumbup: "Kassör´n". t.o.m en skjorta och en vindjacka ;) Bra :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Är det någon som kan fixa ett besök på nått bra ställe så gärna för mig!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Snart dags för resan :) Är det något som vi glömt, behöver komma ihåg eller ska fixa innan vi åker..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 18, 2005 Author Share Posted April 18, 2005 Vet inte... som vanligt Men ett glatt humör brkar inte skada :D :D Jag och Lozec tänkte att vi kommer förbi dig Jonte och ställer bilen där. Sen tar vi oss till flyget tillsammans. Är det ok? Har vi bokat om bilen, eller struntade vi i det? Kommer inte i håg . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Hej Ärade Rese kamrater!! Hur skall vi göra med deposionen på £500 för hyrblien? Kollade någon om det fanns en chans att göra nått studie besök? mvh Leffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 18, 2005 Author Share Posted April 18, 2005 Depotionen burkar gå att lösa med kreditkort. Man der helt enkelt en slip på rätt belopp så har dom den liggades tills man lämnar tillbaka bilen. Smidigt och enkelt. För min del räcker det med ett besök på nån av Burton power, Rally design, europa spares eller liknade. Det är ju perfekt att ta samma dag som vi åker hem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Samma här men jag o Mattias kommer att avgå från stansted redan kl1200. kanske lite tidigt men har man jobb och är oersättbar så é man.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Jag och Lozec tänkte att vi kommer förbi dig Jonte och ställer bilen där. Sen tar vi oss till flyget tillsammans. Är det ok? Det är helt ok här är kartan till mig karta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Bilen är ombokad. Tyvärr blev det ingen kombi. Med alla tillägg och dyl skulle det bli mer än 4ggr så dyrt som focusen. Så det blev en Mondeo sedan för 126£ så packa små väskor ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Då drar vi pojkar över till stora "leksaks"-mässan :D Utförlig rapport lämnas när vi kommer hem See ya Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 glöm nu inte att ta maaaaasa bilder.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts