Acke Posted November 4, 2003 Share Posted November 4, 2003 Jag har sett att det finns förlängda noskoner med motorhuv i ett stycke... detta borde vara bättre då man kommer åt hela motorutrymmet mycket enklare.... finns det någon som tillverkar dessa i sverige ??? hur är det med vikt... väger glasfibern mycket mer än aluminiumet ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted November 5, 2003 Share Posted November 5, 2003 Tycker nog inte att man kommer åt motorrummet bättre med en sån, men snyggt var det! Med den vanliga lösningen så har du ju inget ivägen vid själva motorn när du lyft bort huven. Det enda som fortfarande döljs är ju vattenkylaren, oljekylaren och laddluftkylaren ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanB Posted November 6, 2003 Share Posted November 6, 2003 Om inte annat så ser det ju häftigt ut när man ska ställa ut bilen sen :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted November 6, 2003 Share Posted November 6, 2003 Största fördelen borde väl inte vara åtkomstetan att man får till en snygg huvlinje , jag bävar för att få till de två skarvarna mellan noskon, huv, scuttle utan att det blir för stora avikelser. En "hel" huv hade ju fixat detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted November 6, 2003 Share Posted November 6, 2003 Jäkla fint var det... Jag tror nog att jag kan återkomma med uppgifter om vikten på glasfiber och aluminium... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts