Jump to content

Recommended Posts

"En fortsatt grön skatteväxling är en del i regeringens strategi för att omvandla Sverige till ett ekologiskt hållbart samhälle."

Jaha, då får man väl anta att alla pengarna går till saker som forskning och utveckling av förnyelsebara och miljövänliga energikällor....

...eller? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Pengarna går till att betala de gröna khemernas taxiresor !!!!!

JAG BLIR SÅ J-A FÖRBANNAD !!!!!!!!!!!!! :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry:

Link to comment
Share on other sites

lägg till beskattningen av parkering på arbetsplattsen så kan ni räkna hur mycket extra dom suger ur oss bilister bara i år... :icon_angry:

å hur är det med skatten ?? är den bara för slitaget av vägnätet ?? annars borde väll el, biobränslebilar mf. klara sig undan höjningen ??

Link to comment
Share on other sites

Kalla mej järna gnällig Svensk allihopa i samstämmig kör, det skiter jag fullständigt i. :icon_blink:

Det må vara hänt att vi har det förhållandevis bra här i sverige jämfört med

just Danmark Norge och Finland...

Men faktum är om jag ska vara ärlig att det inte gör mej ett skit

gladare när dom höjer min skatt iallafall.

Jag anser att det förvisso är ett steg åt helt fel håll men varför vara

tyst och nöjd bara för att någon annan har det sämre?

Det är lik förbannat ett steg åt FEL håll enligt mej.

Hur jäkla dåligt det än är i Danmark och hur dyra bilarna än är där,

så får iallafall jag lik förbannat lust att sparka idioterna på pungen med mina Stålex.

Och det hårt som FAN, och det står jag för !!

:icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry:

Okej nu kan ni kalla mej gnällig om ni vill....

Det är ju häftigt att betala skatt, det har ju Mona Sahlin sagt i TV. :blink:

Så passa på att kalla mej mes då med. Bara ni betalar mina skatteökningar så kan jag ta det också....

Link to comment
Share on other sites

Snacka om att bilisterna är statens mjölk-ko nr. 1 !!! 

Skatter, skatter, skatter...... Det tar ju aldrig slut.  :(

Precis, om de bara kunde erkänna det också isf att skylla på miljön. Om det knappt finns några rimliga alternativ till bilen så blir ju den enda effekten av dessa skatteökningar att det enda folk kan göra snart är att sitta hemma och glo på dokusåpor på tv. Men det är väl vad de vill. Bröd och skådespel åt folket!

Visstja, glömde att det finns ju snabba och smidiga tunnelbanor man kan använda isf bilen... typ mellan södermalm och riksdagshuset iaf! :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Du har säkert hört berättas hur man kokar en groda, utan att den hoppar ur kastrullen. Det gäller att långsamt värma upp vattnet, så att den inte märker vad den till slut blir utsatt för. Liknelsen passar även rätt bra in på svenska folket. Vi finner oss i förmynderi som för varje dag blir lite större. Vi dignar tyst under skyhöga skatter som för varje dag blir lite högre. Vi ser rätts- säkerheten blekna bort steg för steg, så att ingen kan vara riktigt säker på när den egentligen försvann.

Därför kan det vara bra att ta en titt på vårt land med andras ögon. På 80-talet blev det stort rabalder när en dansk journalist gjorde just detta, i en bok med titeln "Fallet Sverige.

Man kan undra hur en sådan betraktelse skulle se ut i dag? Låt oss fundera lite...

Det Parti som sitter vid makten sitter nästan alltid vid makten. Och om de skulle hamna i opposition under någon kortare period, då har alla viktiga tjänstemän i den statliga förvaltningen ändå Partibok. På så sätt har man alltid kontroll över makten.

Det styrande Partiet finansieras av ett stort och rikt särintresse - fackföreningarna. Sedan driver regeringen den politik som den fått betalt för att driva.

Bland det fackföreningarna betalar Partiet för att fixa, finns kravet att hålla konkurrens från utländsk arbets- kraft och utländska företag borta.

Idrottsmän, experter och kulturpersonligheter är dock välkomna till Sverige. En del av dem erbjuds till och med lägre skatt. Människor som kommer hit för att de flytt från ofrihet och förtryck, dem låser man in på speciella förläggningar där de passiviseras, förbjuds att konkurrera med svensk arbetskraft och till slut - i vissa fall - förmås att avsluta sina ärenden "på egen hand".

Landshövdingar, verkschefer, ambassadörer och de som är ordförande i statliga styrelser har så gott som alltid Partibok. Till och med ledningen för våra universitet är under Partiets kontroll. Kulturen har gjorts så gott som helt bidragsberoende - och har därmed också hamnat under politisk kontroll.

Den som bryter mot de lagar politikerna har stiftat blir dömda av andra politiker, som är nämndemän i våra dom- stolar. Sammansättningen av nämndemannakåren speglar väl Partiets dominans.

Den hemliga polisen har under lång tid kartlagt statens, det vill säga Partiets, fiender. Snart kommer den även att få lov att avlyssna människor som ännu inte är miss- tänkta för något brott. Motiveringen är att om man bara får tjuvlyssna tillräckligt mycket, då kommer man nog så småningom att hitta något man kan sy in människor för. I skolan får alla barn lära sig att "den som är oskyldig har inget att frukta".

Utländska underrättelsetjänster kan verka ostört på svensk mark. Partiet utvisar människor det är misstänk- samt mot till tortyr och hemliga rättegångar - utan att ens berätta detta för de drabbades advokater, förrän allt är för sent.

Alla tvingas betala för vård och ordningsväsende, även om de sedan varken får vård eller ordning. Ingen kan eller får lämna systemet, trots att det inte fungerar.

Trots att varken skolan, vården eller omsorgen fungerar så används dessa områden som piska, för att få folk att betala nästan tre fjärdedelar av sin inkomst i skatt.

Pengarna går sedan till annat som håller den styrande politiska klassen under armarna.

Spel och dobbel står helt under statens, det vill säga partiets kontroll. Detta med motiveringen att staten är god och privata aktörer onda.

Partiets Ledare är gift med en kvinna som har monopol på att sälja sprit till folket. Kvinnan sitter dessutom i styrelsen för ett sjukhus där köer (som alla andra tvingas stå i) inte är något problem när Ledaren kommer farande med kort varsel.

I Sverige firas allmänna helgdagar med ledighet för att hylla Religionen, Partiet och nu också Nationen. Man kan säga att folket belönas med ledighet för att det duktigt tror och lyder.

Folket hålls i schack med mutor som kallas bidrag. Alla tror att de får pengar från någon annan. Men i själva verket får nästan alla i de breda folklagren lika mycket i bidrag som de själva betalar i skatt. Undermålig skolundervisning i matematik gör dock att de inte upptäcker bluffen.

Allt detta kan ske i så kallad god demokratisk ordning, genom riksdagsbeslut som i regel stöds av de gamla kommunisterna och av miljöfundamentalister som vill stoppa både tiden och tillväxten.

Ja, så då är väl allt i sin ordning då..?

Saxat från Allvarigt Talat 3/2004

www.allvarligttalat.com

Link to comment
Share on other sites

Det som är så märkligt, är att jag inte har träffat ens en enda person som ansett att dessa höjningar är bra. Ändå fortsätter svenska folket att rösta fram sina sossar år efter år. Det verkar som om svenskarna inte fattat att det finns fler partier. Det enda som går att rösta på är sossarna, för det har pappa och farfar gjort i alla år. När dom vill ha ändring på något så röstar dom inte på något annat parti, då försöker dom få sossarna att ändra sin politik i stället. Totalt verkningslöst skulle jag vilja hävda. Sossarna sitter så säkert med sin miljon bidragstagare i ryggen, att de kan göra lite som dom vill, och veta att dom ändå kommer att bli omvalda.

Men politiska diskussioner tar jag hellre någon annanstans, jag vill inte bli osams med någon här bara för att vi har olika politisk läggning.

Link to comment
Share on other sites

Hade bara pengarna gått till det det ska hade troligtvis hela sverige varit en asfaltsplan :icon_blink:

inget ont om skatter om det som sagt hade gått till skola eller vården isf resor, middagar, toblerone eller sveriges största socialbidragstagare

nej nu j***ar knyter jag näven i fickan :whip:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...