Acke Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Hmm.. jag har en lite fråga.. jag skickade en beställning till Spoon europa (trimmdelar till främst honda) då dom har 50% på allt iom att europadelen skall läggas ner.. men jag fick detta som svar..: Hi Marcus, I only have the plug cover in stock, if you would like to order please supply your payment details. :icon_blink: vadå payment details ?? hur skall jag kunna veta hur karln vill ha betalt ??? känns lite dumt att maila å fråga så ja tänkte kolla om någon här med mer erfarenhet (jag har bara betalat med paypal innan) så slipper jag "göra bort" mig inför firman... :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Kontokortsnummer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 24, 2004 Author Share Posted November 24, 2004 Hmm.. kan de vara så enkelt ?? :icon_oops: :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Hmm.. kan de vara så enkelt ?? :icon_oops: :blink: Japp! :D Nummer och kortets giltighetstid brukar räcka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Stämmer säkert det... på ett VISA kort så räcker det med kortnummret samt "good thru" nummer som står på framsidan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 24, 2004 Author Share Posted November 24, 2004 ja får prova å se.. friskt vågat , hälften brunnet eller hur va de nu :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallerman Posted November 25, 2004 Share Posted November 25, 2004 Jag skulle kanske vara lite försiktig att maila den informationen. En https-sida för inmatning eller telefonen är lägsta säkerhetsnivån jag tillämpar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted November 25, 2004 Share Posted November 25, 2004 Jag brukar maila men då meddelar jag att kortnummer kommer i ett mail och ev säkerhetskod samt giltighetstid kommer i ett annat mail. Har funkat strålande hittils. Fast det förutsätter att man är virus/trojan/spyware fri ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 25, 2004 Author Share Posted November 25, 2004 ja kör me "säkra nummer" via banken så det är inget "riktigt" visakortsnummer jag skickar... iof är det inte 100% säkert, men jag byter efter betalningen så det gör inget om numret cirkulerar sedan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 25, 2004 Share Posted November 25, 2004 jag har alltid haft två VISA kort. När jag handlat från USA har jag gjort såhär. Det är bara det ena som används vid internet handel och det är alltid tomt förutom precis vid överföringen när jag flyttar över exakt överrenskommet belopp via internet tjänst till det kontot som kortet är anslutet till. annars är där inte en enda krona på det kortet. mitt andra VISA används till vardagsaffärerna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest Posted November 25, 2004 Share Posted November 25, 2004 Har löst det på samma sätt som Aerowsmith fast med ett AMEX, har funkat bra. Dessutom står de för risken, och har också en bra försäkring vid köp över Internet. :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 25, 2004 Share Posted November 25, 2004 Jag gör likadant : 2 visakort och pengar på kortet bara vid affären! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 26, 2004 Author Share Posted November 26, 2004 ja fick svar "Hi Marcus, Thanks for your order, i will need the last 3 numbers on the back of your card." så ja skickade de separat... fick svar att han skulle försöka skicka det idag.. :) så nu är det inhandlat en st kevlarkåpa för ca 400 spänn.. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 så nu är det inhandlat en st kevlarkåpa för ca 400 spänn.. :D Stiligt :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 ren porr Acke !! ren porr !!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts