postmanpat Posted August 26, 2021 Posted August 26, 2021 Under en tur med sjuan råkade jag ut för något som inte har hänt mig på två säsonger - ånglås. Symptomen var samma som när jag tävlade under 70-talet med Saab V4 std B, vid start på sträcka stått på tomgång, i med ettan fullgas och iväg i med tvåan och då dog bilen. Saab hade en kit till den mekaniska pumpen för att slippa ånglåset. Jag hade kört sakta en längre sträcka, vi parkerade och var borta en kvart. Startade bilen och sen dog den. Försökte starta men ingen lycka, elpumpen som sitter i tanken gick kort en stund. Väntade ca. 5min p´åt igen, pumpen går längre tid och bilen startar. Har inte ändrat nå´t i konfigurationen, eller på pump, filter mm. Har MC insprut och Malpassi BTR 1:1, returledning. Jag tror att nya bensinen ställer till det, har ni råkat ut för bekymmer? Utöver ökat bensinpris, och att den går åt så fort. /bengt Quote
MagnusS Posted August 27, 2021 Posted August 27, 2021 Har också funderat på detta, har under sommaren haft startsvårigheter med halvvarm motor på denna. Har dock inte kollat över den tekniskt än så kan inte säkert utesluta att det är ngt fel på motorn/förgasaren. Men jag har funderat lite på om den oönskade bränsleförändringen kan spela in. Har försökt tanka 98 för att kunna utesluta E10 men det lyckas inte alltid pga tillgänglighet. Följer tråden med intresse. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.