Jump to content

Vinterförvaring


Jonte

Recommended Posts

Tänkte bara höra efter om ni förbereder era sjuor på nått sätt innan vintern eller gör något annat under vintern som t.ex går till garaget 1 gång i månaden och startar upp den.

Min harley byter jag alltid olja på innan vintern, sen så står den uppallad på ett centralstöd så att den inte vilar på däcken hela vintern.

Link to comment
Share on other sites

Enligt flera engelska hemsidor.

1 Avlasta däcken efter att kollat trycket. Bättre lite högt än lågt.

2 Underhållsladda batteriet.

3 Se upp med fukt kallgarage är ej lämpligt.

4 byt olja till våren.

Detta skall räcka om det är frågan om relativt kort tid ca 6 månader. Vid längre tider så bär man olja in och greja. Jag hittar ingen av sidorna som jag läst nu men kompletterar om jag hittar dessa. Jag tror även att någon av tidningarna haft en artikel om detta

Lev väl

Michael W

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Jodå, får hem vinterdäcken om nån vecka.

Skall se till att ploga upp lite isbana i vinter så man får öva lite, skall försöka hitta några beggade isdäck så man får ordentligt fäste.

Vet någon föresten vad man skall göra för att skydda aluminiumen från salt? vi har ju vägverket häromkring som *värnar om vägrenen*

Link to comment
Share on other sites

Ett jäkla gissel det där med salt och aluminium, kan bli ett riktigt problem i vår också om man vill ut tidigt och allt salt inte är borta från vägarna.

Jag har hör att vissa vaxer skall skydda aluminiumen men hur ska man få dit det på ett vettigt sätt.

Skulle själv gärna ta emot tips om någon har en bra ide.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...