liljekvist Posted June 28, 2021 Share Posted June 28, 2021 (edited) Söker en fräsch Saab 2.0t. Smidd eller org. Edited June 29, 2021 by liljekvist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted June 30, 2021 Share Posted June 30, 2021 Kanske inte passar dig men jag köpte en mycket fräsch 9000 (A50? med skinnklädsel) som var lite krockskadad bak. Då kan du förhoppningsvis testa motorn i bilen och sen om man vill sälja delar och skrota resten. Jag hade till min sjua en drivlina med växellåda till <0 kr. Det funkade för mig då med plats och tid. Finns även en del andra godsaker man kan plocka ur bilen inte minst motor-el-härvan, ECU,...etc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
liljekvist Posted July 2, 2021 Author Share Posted July 2, 2021 (edited) On 2021-06-30 at 22:27, Jocke4U sade: Kanske inte passar dig men jag köpte en mycket fräsch 9000 (A50? med skinnklädsel) som var lite krockskadad bak. Då kan du förhoppningsvis testa motorn i bilen och sen om man vill sälja delar och skrota resten. Jag hade till min sjua en drivlina med växellåda till <0 kr. Det funkade för mig då med plats och tid. Finns även en del andra godsaker man kan plocka ur bilen inte minst motor-el-härvan, ECU,...etc Tack för tipset. Letar mer en motor som man kan pilla på ifall den i bilen ger upp efter någon bandag. Har inte tiden att demontera en bil tyvärr... Edited July 2, 2021 by liljekvist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 4, 2021 Share Posted July 4, 2021 Låter vettigt, jag rasade vevlagren på första motorn innan jag hade en bra oljetillförsel. Sen skaffade jag en annan motor och tog den oöppnad och hängde på krims-kramset och körde (med ny olja och filter såklart etc). Funkade kalas. Tips är att kolla Blocket eller SAAB Turbo Club Sweden....det finns nog fortfarande gott om motorer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts