Jonte Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Vi kommer snart och börja importera trådlösa tryckmätare som även mäter temperaturen i däcken. På så sätt kan man hålla koll på onaturliga tryck och värmeförändringar i däcken. Signalerna från de 4 däcken överförs till displayen som sitter på instrumentpanelen. Just nu har vi en bil utrustad i Östersund med dessa givare. Det sitter på en övningsbil hos en trafikskola. Dom justerar trycket vid besöken på halkbana så eleverna får känna hur bilen beter sig i olika situationer då. Dessutom så sparar trafikskolan pengar på att köra med rätt lufttryck i däcken hela tiden. Även om det kanske inte är aktuellt för er på forumet så ville jag bara informera er om denna produkt. Prisbilden är f.n lite osäker men jag ska återkomma med en exakt siffra senare. För lågt tryck i däcken leder till snabbare slitage, större risk att krocka och högre bränsleförbrukning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Hmm.. låter som en mycket vettig investering.. inte ofta man har bra koll på däcktrycket... :icon_oops: du har ingen fingervisning om vad priset kommer bli ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 25, 2004 Author Share Posted October 25, 2004 Hoppas kunna presentera ett pris inom 14 dgr. Just nu förhandlar vi om priser, rättigheter och leveranser. Sitter och översätter manualen just nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Hur mäter den tempen? Helst vill man ju kunna mäta i mitten, inner- och ytterkant. Låter annars som en höjdargrej! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 25, 2004 Author Share Posted October 25, 2004 Temperaturen mäts i detta fall vid ytterkan eftersom givaren sitter vid luftningsnippeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 25, 2004 Author Share Posted October 25, 2004 En liten bild till¨ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 fast lite skoj vore det ju ändå att ha mätaren... kolla upp priset så kanske man slår till iallafall. Antar att hjulen måste balanseras om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 9, 2005 Author Share Posted May 9, 2005 Tar upp en gammal tråd igen då vi äntligen fått fram dessa + att jag har faktiskt provmonterat dom i min Indy. Så den som är intresserad kan se det på Tullinge 21 maj Priset för detta kit är 2600:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts