Power21 Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 Önskar köpa en enpelarlyft eller flyttbar saxlyft. Gärna i närheten av Gävle men alla förslag är av intresse. Bilder på förslag Ring gärna 0738498764 /Anton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 Vad ska du lyfta? Hur ofta ska du flytta den?Skickat från min SM-G986B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Power21 Posted October 6, 2020 Author Share Posted October 6, 2020 Min AC Cobra. Den ska mest stå upphissad i taket, men gå att plocka ner och jobba med ibland. Från bilens tak har jag 150cm upp till innertaket, därför vill jag kunna lyfta minst 140cm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Aha, jag har en seven och har ett vanligt saxlyftbord för att hissa upp till bra arbetshöjd. Jag har 500kg men dem finns ju upp till 2ton. Men du hade andra avsikter ser jag men annars är min mycket praktisk.Skickat från min SM-G986B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 13 timmar sedan, Power21 sade: Min AC Cobra. Den ska mest stå upphissad i taket, men gå att plocka ner och jobba med ibland. Från bilens tak har jag 150cm upp till innertaket, därför vill jag kunna lyfta minst 140cm Är det inte mer praktiskt med en 2- eller 4-pelarlyft då? Inte så flyttbart kanske men om bilen mest ska stå upphissad till taket så får du ju ändå inget användbart utrymme under bilen om du har en saxlyft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Power21 Posted October 7, 2020 Author Share Posted October 7, 2020 Bilen tar upp 2x4m golvyta och saxen 1x2. Den skillnaden gör mycket hemma hos mig. Med pelare kommer jag inte få plats att gå runt bilen alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts