John Posted October 11, 2004 Share Posted October 11, 2004 En fråga till er som har byggt med volvomotor. Måste man höja ramen för att få dit en b230,och isådana fall hur mycke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted October 11, 2004 Share Posted October 11, 2004 (edited) Jag har bokmått på min ram, Volvo B23 och inget uppstickande genom huven, jag har dessutom låg skyttel och låg huv. Skall eventuellt sänka noskonen ett par cm i vinter, och det finns utrymme för det. Men, byt ventilkåpa till en från en gammal B21, den har ingen skorsten på oljelocket. Och orginalförgasaren är hög, jag har webrar. Vill du se mer, http://seven.umea.com Edited October 11, 2004 by DIRAVI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted October 11, 2004 Share Posted October 11, 2004 >>Diravi Hur hög är din ram - alltså mellan undre och övre liggande 4-kantsrören? Tror att det kan skilja ganska mycket mellan olika ramar på just den punkten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts