Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ni som modifierat 240-ok för att passa 140-spindlar och ventilerade 240-skivor... Hur mycket ska man fräsa bort?

Posted
Ni som modifierat 240-ok för att passa 140-spindlar och ventilerade 240-skivor... Hur mycket ska man fräsa bort?

Kommer inte ihåg..

Fråga Zaphod.... Han vet !

Posted
164 fanns ju med ventilerade skivor, kanske går att därifrån?

Jo, det funkar säkert, men dom här grejjerna har jag ju liggande...

Posted (edited)
Kommer inte ihåg..

Fråga Zaphod.... Han vet !

Hm, jag kommer inte riktigt ihåg heller, men nån stans känns 12,45mm bekant.

Mät och kolla.

Edited by Zaphod
Posted
Kommer inte ihåg..

Fråga Zaphod.... Han vet !

Hm, jag kommer inte riktigt ihåg heller, men nån stans känns 2,45mm bekant.

Mät och kolla.

Jag mätte det som är kvar efter fräsningen och det var ca: 13.35 mm

Det bästa är ändå att kolla själv. Hittar jag måttet så lägger jag in det !

post-4-1096833985.jpg

Posted
Varför vill man ha 240 oken heldre än 140 oken?

Det är väll om man vill ha de ventillerade skivorna?

eller skiljer det även för de solida?

Själv har jag både ok som satt på min 140 framvagn när jag köpte den och även ok från en 240 GLT med ventillerade skivor. Vet bara inte vad jag ska köra med än, jag hade fått för mig att det bara var "bolt on".

Posted (edited)
Varför vill man ha 240 oken heldre än 140 oken?

Det är väll om man vill ha de ventillerade skivorna?

eller skiljer det även för de solida?

Själv har jag både ok som satt på min 140 framvagn när jag köpte den och även ok från en 240 GLT med ventillerade skivor. Vet bara inte vad jag ska köra med än, jag hade fått för mig att det bara var "bolt on".

Tror inte 140 fanns med ventilerade skivor... det var enda anledningen till att jag använder 240 Ok.

EDIT: Ops... läste för slarvigt... såg nu att: Du inte har 140 ok....låter inlägget vara kvar. :icon_oops:

Men varför inte använda 140 oken och borra tex, hål i 140 skivorna.

Se bild på Arrowsmith´s sida:

Edited by Tommy
Posted
Men varför inte använda 140 oken och borra tex,  hål i  140 skivorna.

Se bild på Arrowsmith´s sida:

från Arrowsmiths hemsida:

Jag passade även på att borra mina bromsskivor  en dag när jag hade en stund över. Jag körde dom i fräsen med en delningsskiva och vevade runt för hand. Det tog en evighet att borra 4 skivor och det var inte roligt ens den första stunden vill jag lova.

Har man tid så ;)

Posted
Men varför inte använda 140 oken och borra tex,  hål i  140 skivorna.

Se bild på Arrowsmith´s sida:

från Arrowsmiths hemsida:

Jag passade även på att borra mina bromsskivor  en dag när jag hade en stund över. Jag körde dom i fräsen med en delningsskiva och vevade runt för hand. Det tog en evighet att borra 4 skivor och det var inte roligt ens den första stunden vill jag lova.

Har man tid så ;)

Det var en dryg regnig dag...........

(med baksmälla) :icon_sleep:

Posted

Volvo 140 fanns inte med ventilerade skivor, men däremot 160. Vill man ha bolt-on, så skulle jag tro att detta är det enda alternativet. För jag antar att spindlarna och naven är samma, men jag är inte säker. I och för sig är skivorna ruskigt dyra, 941kr styck på mekonomen. Ok och belägg är säkert inte heller billiga

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...