Jocke4U Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 Tjena, Ska måla uprights, hubbar/nav - antingen svarta eller silver. Vill att det ska vara en färg som håller bra då det är delar som får ta en del stensprut osv. Har på tidigare sjua målat chassit med POR-15 vilket är jäkligt bra färg att bita sig fast. Deras process går dock ut på att avfetta=>spola=>etsa=>spola=>torka=>måla och dessa delar kan man ju inte etsa rakt av då det är lagerbanor osv. Kanske funkar att maskera känsliga ytor och köra ändå - eller finns det andra bra färger? Vad använder ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 Jag brukar köra med vanlig 2k färg som ev får i sig en liten smäck mjukgörare. Mjukgöraren håller den så stenskotten inte chippar färgen på samma sätt. Under detta lägger jag epoxy grund så är dom bra rostskyddade oavsett vad som sker. 2k färgen brukar jag köpa billigast möjliga lastbilslack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 (edited) 2k epoxi som dom blandade lite blankare rakt av ingen grundfärg rostskydd ändå Edited January 5, 2020 by Mildseven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts