director Posted September 27, 2004 Share Posted September 27, 2004 Hej! Är det problem att försäkra en 7:a? Finns det försäkringsbolag som är mer välvilligt inställda? Till slut vad kostar en 7:a att försäkra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted September 28, 2004 Share Posted September 28, 2004 Jag kollade med Länsförsäkringar som har någon form av entusiastförsäkring, om man har hemförsäkring och en annan bil hos dem, samt larm, emobilazier, garage, får ej köra till och från jobbet och en hel del andra måsten. Jag åkte till Trygg Hansa som först bara ville trafikförsäkra bilen men efter en besiktning och ett samtal med en tjej som fattade beslut om nya bilar så fick jag till slut en helförsäkring, inte den billigaste men du har den försäkrad precis som en vanlig bil, jag betalar ca 3500kr för halvåret och 1500kr för resten av året som en garageförsäkring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 28, 2004 Share Posted September 28, 2004 Länsförsäkringar i GBG hel etuiastförsäkring ca: 126 kr/månaden... :) krav: brandsläckare, yttre dödare, max 500 mil/år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts