pixbo Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 Halloj!Äntligen fick man tummen ur och fixade tid. Det blev några punkter,men inget som jag inte snabbt kan fixa.Så nu är det bara det roliga kvar,bygga den färdigt. Åhh,vad jag längtar till vintern!Hammarlack, alu-plåtar,elsystem,mm. mvh pixbo :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 (edited) Hammarlack.... se då till att du har den med slätfinish så den inte ser ut som en trädgårdsgrind... PS. det är inte så jättedyrt att lämna in den för bläster och lack. Jag har en överenskommelse med lackerarfirman att inte berätta vad det kostade för någon, men kan ju säga att det var inte mycket dyrare än färgen.. den kostar 500kr/L plus härdare och sen kostar ju epoxigrunden lika mycket, 1L räcker inte... Edited September 16, 2004 by svante Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 Förlåt, glömde att skriva grattis!! :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 Grattis :thumbup: Visst e det en härlig känsla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 GRATTIS!!! :thumbup: :wohow: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 Ett stort grattis... För en gångs skulle så vet jag hur det känns:) Har under sommaren också gjort min förstabesikting... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 Grattis ! :thumbup: En riktig motivationshöjare eller hur ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 ahh.. grattis.. :wohow: då är nu närmaren en körbar bil än vad jag e.. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted September 17, 2004 Share Posted September 17, 2004 Kul Pixbo :thumbup: då ser vi dig på Tullinge den 26 sept för en rejäl provtur :twisted: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Grattis,grattis. Hur många plåtar fick du ha på chassit vid den första besiktningen? Är det OK att popnita kardantunneln och golvet eller måste chassit vara helt rent? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Grattis,grattis.Hur många plåtar fick du ha på chassit vid den första besiktningen? Är det OK att popnita kardantunneln och golvet eller måste chassit vara helt rent? Med tanke på att du egentligen inte får lackera ramen inann första bes så är det nog inte så poppis om du sätter plåtar över svetsarna... Plus... för att plåtarna ska sitta snyggt bör man slipa ner vissa svetsar något, annars ligger de inte an mot röret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Fråga din besiktningsman. Om du har ett frabriks chassie så är det ok om du har intyg från den som gjort chassiet Lev väl Michael W SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts