heralue Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Jag är sugen på Davies Craig EWP115 med styrning. Vad kör ni andra ? Måste man även ha en extra pump som matar värmepaketet ? Kollat lite på gt40s.com och det verkar som pumpen skall monteras fram vid kylet, kommentar ???? Quote
Wiberg87_gt40 Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Även jag har kikat lite på denna variant. Har också läst några trådar på engelska GT40 forumet där de har tagit upp elektrisk vattenpump. Men har tyvärr inga svar över din fråga om det behövs en extra pump till värmepaketet för kupén. Dock kan ja tänka mig att det inte skulle behövas eftersom de bara sitter en vattenpump original på de flesta standardbilarna. Själva monteringen är väl egentligen ingen speciell plats, man sätter den väl där man känner för och har plats över, och det är ju oftast rätt ok med utrymme fram? Sedan så är det ju något kallare där (ingen värme utstrålning från motor/avgassystem/växellåda) så det borde ju även vara ett + för elmotorn. Har även sett att de flyttar termostaten fram till pumpen/kylaren, det jag inte riktigt förstått är varför de helt enkelt inte tar och skippar termostaten när man ändå kan kontrollera flödet själv? Eller har det med de s.k. hot-spotsen inuti motorn att göra? Quote
Recommended Posts