Tommy Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 (edited) Jag håller på med eldragning nu och jag undrar om det finns någon som har ett enkelt "bas" schema / skiss för motorelen till Volvo B20 eller B230. Samt funktionen för hur ett blinkrelä funkar. Jag har inget gammalt el-system att titta på... Är tacksam för enkla skisser och riktiga scheman. Jag har handboken för Volvo 240 ....men deras scheman blir man inte klok av :icon_blink: Det är ju så mycket man kan ta bort!!! Sedan undrar jag vilka funktioner som kräver reläer eller rättare sagt...som bör ha reläer ? Edited September 9, 2004 by Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 Japp, jag har. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 9, 2004 Author Share Posted September 9, 2004 Japp, jag har. :D :wohow: Vad är det för Scheman... ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 är det samma som för 240 1975-1981 så kan jag oxså ta en kopia.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 10, 2004 Author Share Posted September 10, 2004 är det samma som för 240 1975-1981 så kan jag oxså ta en kopia.. :) Jag vore jätte tacksam... skall till Tullinge den 26:e och få låna av Zaphod.... men ..... Det är lite brådis. ;) :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 10, 2004 Author Share Posted September 10, 2004 (edited) Är det någon som vet om det är ok att klamra fast en isolerad el-kabelstam mot bromsrör eller bränslerör tex, i kardantunneln... ? Edited September 10, 2004 by Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 11, 2004 Author Share Posted September 11, 2004 (edited) Är det någon som vet om det är ok att klamra fast en isolerad el-kabelstam mot bromsrör eller bränslerörtex, i kardantunneln... ? Är det ingen som vet om man får dra isolerad El-kabel mot Broms- eller bränslerör ? :( Edited September 11, 2004 by Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 11, 2004 Share Posted September 11, 2004 det känns spontant som att man ska låta bli att göra det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts