Martin R_gt40 Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Många frågor just nu, börjat ”riva” lite min brandvägg är i glasfiber.... känns så där om något händer, vad kör ni andra med? Alu eller stål behöver ju vara rätt tjock om man väljer alu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 Martin R wrote: Många frågor just nu, börjat ”riva” lite min brandvägg är i glasfiber.... känns så där om något händer, vad kör ni andra med? Alu eller stål behöver ju vara rätt tjock om man väljer alu? Min torpedvägg, 2mm alu. Givetvis måste man ha ordentligt att fästa i. /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin R_gt40 Posted March 15, 2018 Author Share Posted March 15, 2018 2mm alu känns tunt om det börjar flyga skrot bakom ryggen 😬 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Martin R wrote: 2mm alu känns tunt om det börjar flyga skrot bakom ryggen 😬 Nja visst kan det vara det, men man har ju också stålramen som till viss del skyddar. Tror faktiskt de flestahar tunnare plåt... 😲 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 Jag kör 1,5mm aluplåt..... och hoppas det håller! Jag är personligen mer orolig för bränsletankar och funderar på att specialbeställa en riktig fuelcell. I dagsläget är det tanken som tar smällen direkt om man får en smäll i sidan. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin R_gt40 Posted March 25, 2018 Author Share Posted March 25, 2018 Får se om det blir alu eller stålplåt, ja tankarna sitter ju lite ”dumt” kommer börja med sidosträva då det redan sitter bur i min bil 👍 har du kollat på priser vad gäller tank? Mvh Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 25, 2018 Share Posted March 25, 2018 Hej, Jag kollade för några år sedan och då låg priset på drygr 10KSEK. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts