Örjan Brattberg Posted January 27, 2020 Author Share Posted January 27, 2020 Har en 351 W till salu. Blocket -74. Topparna -70. Lager och oljepump bytta. Gått 50 mil sedan dess. Duraspark tändning. Alu-insug 4 port. Original 2 - port gjutjärn finns. Även 2 port förgasare finns. Har en Edelbrock 1405 600 cfm som passar alu-insuget. Mv Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted March 21, 2020 Author Share Posted March 21, 2020 8 rörgubbar väntar med ihålig blick att bli 2 kollektorer. Den kollektor vi såg tidigare i vinter var fin men byggde för mycket på längden. Mvh Örjan 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted March 24, 2020 Author Share Posted March 24, 2020 Med kollektor och dämpare och det går att stänga motorhuven 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted September 17, 2020 Author Share Posted September 17, 2020 Fick finfrämmande igår från Norrbotten. Christer och Kristoffer mellanlandade på väg till Boråsträffen. Christers bil imponerar med sitt fina detaljarbete och kvalite. Inte minst lacken som är extremt fin. På första bilden Kristoffer, Christer, undertecknad och mitt barnbarn Carl. Ett intressant besök gjordes på kvällen hos Thomas där vi hitrade honom jobbandes med sin elhärva. I morse gick färden vidare mot Borås där alla kan gratuleras till att få se flera fina bilar 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Lessig Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 On 2020-09-17 at 12:16, Örjan Brattberg sade: Fick finfrämmande igår från Norrbotten. Christer och Kristoffer mellanlandade på väg till Boråsträffen. Christers bil imponerar med sitt fina detaljarbete och kvalite. Inte minst lacken som är extremt fin. På första bilden Kristoffer, Christer, undertecknad och mitt barnbarn Carl. Ett intressant besök gjordes på kvällen hos Thomas där vi hitrade honom jobbandes med sin elhärva. I morse gick färden vidare mot Borås där alla kan gratuleras till att få se flera fina bilar Härligt bygge du har,har lite funderingar ang GOX kiten ni bygger på,fanns det olika typer av kit att tillgå,pratde med en som har ett GOX kit men där har det aldrig suttit gjutna up-rights, där sitter det Granada spindlar och det ska vara ett tillval man gjorde,bak är hubbarna gjord av stål,är detta ett bättre alternativ om man ska klara besiktning utan att behöva bygga om hela konstruktionen mvh Stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted September 26, 2020 Author Share Posted September 26, 2020 Tack för berömmet Stefan När det gäller mitt kitt ingick gjutna aluminiumuprights fram och bak. De hade samma utformning som på originalbilarna vars upright dock var gjutna i magnesium. SFRO kunde inte acceptera gjutningarna av olika skäl. Min erfarenhet var att de blev för mjuka. T.ex var lagerlägena inte tighta nog. Enligt GOX-Göran hade en härdning gjort dem acceptabla, men det var inget som SFRO höll med om. Byggde själv i stål med samma måttsättning som de i alu och använde den medföljande axeln (hubben kanske är rätt benämning) som var i stål. Sedan en tid accepterar SFRO frästa upprights i aluminium Kitten bestod, mig veterligt, av samma grund men med olika options. Det byggdes av GOX ca 10 kitt som monococker, alltså inte med rörram som de flesta. Har inte hört att något monocockbygge har kommit på rull. Det finns fler på forumet som vet mycket mer än jag om GOX kitten. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Lessig Posted September 28, 2020 Share Posted September 28, 2020 Tackar för ett bra svar,det var lite som jag misstänkte angående dom kiten, jag har läst ganska mycket om era kit ni som har byggt på Gox, och ni har lagt många timmar på att få i ordning på bara chassit.Blir nog till att leta vidare efter något annat objekt där utgångsstatus är lite enklare.De få objekt som är till salu verkar vara GOX. Mvh Stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted September 28, 2020 Author Share Posted September 28, 2020 Din slutsats är riktig. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted November 23, 2020 Author Share Posted November 23, 2020 Hittills har risken för överhettning av bakbromsarna varit minimal, för att inte säga obefintlig. Genom att leda luft från de yttre scoopen ner till bakbromsarna har risken minskat, om möjligt, ytterligare. I aktiviteten ingick att göra korta 90 graders böjar, 100 mm dia, i alu plåt. Pappböjen är föregångaren. En del saker är roliga att göra trots att det saknar praktisk betydelse medans andra saker som har viss betydelse är mindre roliga och skjuts på framtiden. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.