Jump to content

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Idag kom ett paket från andra sidan pölen.
Hur har ni andra gjort med oljekyl mm ?
Jag tänkte använda dessa prylarna







Termostatstyrd utgång till oljekylaren.
Oljefiltret flyttat.

  • 2 weeks later...
Posted

Underbart - misstänker starkt att den där banan är vattenskuren 😃

Jättesnyggt och fräscht!

Mvh
Henrik¨

  • 1 month later...
Posted

Stagplåt av plåt DP800 för stabilisering av mittdel mot båge.


Huvudbåge utbytt till dito i godkänd dimension.




Ändrad infästning av gaskolvar bak i bakdel.


Gångjärn för lucka i front.

Posted

Verkar vara bra tryck i många garage.
Fina jobb du gjort.
Vilken dimension hade du på bågen och vad blev den nya?
Gångjärnen verkar vara precis de man kan se på en del GT40-bilder.
Var hittade du dem?
Håll trycket uppe.
mvh
Örjan

Posted

Kvalitetsdag i garaget !!

Hade först tänkt Dzus till lilla luckan fram men dessa känns bättre när man sträcker ut på Mulsanne !


Minigångjärn på plats !


Lås bakre del funkar !


Sänkte ljuddämparna så det blev till att göra ny plåt !


Spaken fastbultad ! Ja, spaken skall kortas !

Posted

Låter kul när du skriver "kvalitetsdag i garaget".
Men det är sant att vissa dagar blir det mycket bra gjort och andra mindre eller ingenting.
Får av någon anledning intrycket att du har de större grejorna på bilen bakom dig.

Funderar på:
- Stansar du hålen i plåten bak?
- Har också en Toyota växelmekanism men det verkar inte helt enkelt att få ner den till under 100 mm på bredden (för att rymmas i tunneln). Hur mycket bygger din?

mvh
Örjan

Posted

Örjan, Vattenskärmaskin är bra att göra sånt i....
Stämmer nog med 100 mm på Toytan för mig med.
Kommer att bli en liten box ovan trösklarna.

  • 2 weeks later...
Posted

Snyggt jobbat Micke 😃
Snyggt och prydligt som vanligt 😃
Man vill ju ha så mycket luft över bilen som möjligt 😉 för under bilen vill man ju inte ha den 😲

MVH
Christer.S :cool:

  • 3 weeks later...
Posted

Hej Micke
Har 3 frågor som jag hoppas du vill svara på:
Vilken längd valde du på vajrarna (växelreglagekabel) från växelspak till växellåda?
Var det besvärligt att få till en tillräckligt stor radie där vajrarna svänger in i tunneln?
Är det Hjertmanns som gäller eller har du någon annan leverantör?
mvh
Örjan

Posted

Längden på båda vajrarna är 2000 mm
Jag har inte dessa i tunneln då mitt bygge är högerstyrt (är inte alla GT40 det 🙂 )
Vajrarna är köpta från http://www.midwestcontrol.com/
Båtvajrar verkar aldrig ha "bulk head fittings" i båda ändar som jag ville ha.

Posted

Tack för info.
Håller med om att det förenklar med dessa förskruvningar (bulk head fittings).
Gick in på deras hemsida och fyllde varukorgen med 2 st á 48$. 😃
När jag kom till frakten så var kostnaden ca 220$ 😲
Mailade med dem och det visade sig vara deras enda fraktalternativ.
Det blev tyvärr ingen affär i går kväll och det var synd för kablarna såg verkligen fina ut :sad:
mvh
Örjan

Posted

Kolla om det finns fler som säljer samma grejor i usa ,en del skickar bara med ups dom är svin dyra, amerikanska posten ska det vara usps då är frakten faktiskt inte alls dyr.
Köper mycket delar till mustanger/camaros därifrån, funkar skit bra.

Alt. kolla om dom inte kan göra ett undantag och skicka med usps.
Mvh Peter H

  • 3 weeks later...
Posted

Dålig på att uppdatera men jag har lagt rätt många timmar med att få till dragbilen till LMC 2013 !
Men man är ju i samma garage i allafall ....



  • 1 month later...
  • 1 month later...
Posted

Ingen fara, det blir inget monsterjam med GT:n !



Har en polare som är duktig !

60 extra hästar är på väg från andra sidan pölen !!

  • 1 month later...
Posted

grattis - det blev ju riktigt bra! En stilfull och praktisk dragbil som kommer att bli en fin delmängd i kommande ekipage:-) Nu är det bara den andra som saknas!

Hadetbra
Henrik

  • 4 weeks later...
Posted

Äntligen lite plastic fantastic !
Nostrillen hade inte helt rätt form utan jag var tvungen att bredda ut den lite.



Posted

Har ordnat så jag har tidstypisk läsning i fikarummet !
Tidningar från mitten 60-tal.



Justering !





Innerdelen doppade på dörr passagerarsida.



Nu går nostrillen stänga lätt å fint.


Önskar bilder från Er andra hur övergång dörr/instrumentbräda är !!!

Posted

Snyggt jobbat Micke 😃
Tempot i garagen börjar komma igång på allvar på flera håll nu 😃 😃 😃

/Christer.S :cool:

  • Like 1
Posted

Fråga till Er mina byggkompisar, har ni satt fast mittdelen (uppe i bakkant) mot chassit på något vis ?
Känns som att jag vill stabilisera något där ......

Posted

Jepp! jag svetsade fast mitt tak 😆 😆

Hee....heee.. Kunde inte låta bli 😉

Det är bra tryck i garagen nu 😉

Nu kör vi 😃

MVH
Christer.S :cool:

Posted


Ska jag bygga på instrumentbrädan eller dörren ?
Bör byggas 35 mm för att få ok spalt.

Hur gör man utbygget lättast ?
Posted

Testa att göra en avgjutning på t.ex. Hoffmans eller Magnus dörr. Den ser helt annorlunda ut i nosen.

Mvh
Henrik

Posted

Tjena!
Det ser ut som att din eller era brädor är avskalade dvs de yttre hörnen är bortkapade och form är gjort på det sen har brädorna gjutits med dessa hörn avsaknade.
Kolla om någon som ej lackat sin bräda kan låna ut för avgjutning av hörn som sedan får plastas dit.
Det blir en hel del jobb ,men det är vi vana vid vid det här laget :sad:
Skicka bild på min bräda där ser man skillnad.

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...