Starhonk Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 Jamen Peter -tycker du inte att han borde nu göra det hela vägen istället för bara där bak Mvh Henrik Quote
Grantinge_gt40 Posted October 14, 2011 Posted October 14, 2011 Kalle och Micke Tack än en gång för en trevlig träff och ser redan framemot nästa 😛 Quote
heralue Posted October 24, 2011 Author Posted October 24, 2011 Blev inte mycket gjort i söndags men vi hade trevligt besök ! Friska grabbar !!! Quote
heralue Posted November 3, 2011 Author Posted November 3, 2011 Idag kom ett paket från andra sidan pölen. Hur har ni andra gjort med oljekyl mm ? Jag tänkte använda dessa prylarna Termostatstyrd utgång till oljekylaren. Oljefiltret flyttat. Quote
Örjan Brattberg Posted November 13, 2011 Posted November 13, 2011 Ska man se det som ett tecken på att bilarna också blir i Gulfs färger? mvh Örjan Quote
heralue Posted November 20, 2011 Author Posted November 20, 2011 Nu känner man sig hemma i fikarummet !! Quote
Grantinge_gt40 Posted November 20, 2011 Posted November 20, 2011 Mycket snyggt!! Man skulle kanske göra ett avbrott i byggandet och renovera garaget.... Quote
Starhonk Posted November 21, 2011 Posted November 21, 2011 Underbart - misstänker starkt att den där banan är vattenskuren 😃 Jättesnyggt och fräscht! Mvh Henrik¨ Quote
Csgt40 Posted November 21, 2011 Posted November 21, 2011 Snyggt jobbat Micke 😃 Med ett sådant fikarum kan man nog vara lite längre i garaget 😉 MVH Christer.S Quote
heralue Posted January 10, 2012 Author Posted January 10, 2012 Stagplåt av plåt DP800 för stabilisering av mittdel mot båge. Huvudbåge utbytt till dito i godkänd dimension. Ändrad infästning av gaskolvar bak i bakdel. Gångjärn för lucka i front. Quote
Örjan Brattberg Posted January 10, 2012 Posted January 10, 2012 Verkar vara bra tryck i många garage. Fina jobb du gjort. Vilken dimension hade du på bågen och vad blev den nya? Gångjärnen verkar vara precis de man kan se på en del GT40-bilder. Var hittade du dem? Håll trycket uppe. mvh Örjan Quote
hoffman_gt40 Posted January 10, 2012 Posted January 10, 2012 Fint jobbat Micke,ku latt det börjar bli högtryck ute i garagen. Vi har några fina byggmånader framför oss innan vårsolen börjar värma. Mvh Peter H Quote
heralue Posted January 10, 2012 Author Posted January 10, 2012 Örjan: Gamla bågen var diameter 35. Nya är 45x2,5 i enlighet med SBF reglemente. Gångjärnen är från Mini, köpta på http://www.minispares.com/ Krävde lite moddning då de original sitter på lutande dörrplåt. Quote
heralue Posted January 14, 2012 Author Posted January 14, 2012 Kvalitetsdag i garaget !! Hade först tänkt Dzus till lilla luckan fram men dessa känns bättre när man sträcker ut på Mulsanne ! Minigångjärn på plats ! Lås bakre del funkar ! Sänkte ljuddämparna så det blev till att göra ny plåt ! Spaken fastbultad ! Ja, spaken skall kortas ! Quote
Örjan Brattberg Posted January 15, 2012 Posted January 15, 2012 Låter kul när du skriver "kvalitetsdag i garaget". Men det är sant att vissa dagar blir det mycket bra gjort och andra mindre eller ingenting. Får av någon anledning intrycket att du har de större grejorna på bilen bakom dig. Funderar på: - Stansar du hålen i plåten bak? - Har också en Toyota växelmekanism men det verkar inte helt enkelt att få ner den till under 100 mm på bredden (för att rymmas i tunneln). Hur mycket bygger din? mvh Örjan Quote
heralue Posted January 15, 2012 Author Posted January 15, 2012 Örjan, Vattenskärmaskin är bra att göra sånt i.... Stämmer nog med 100 mm på Toytan för mig med. Kommer att bli en liten box ovan trösklarna. Quote
heralue Posted January 25, 2012 Author Posted January 25, 2012 Luftuttaget från kylet var litet precis som för de flesta andra ! Gör om ! Halvfabrikat på G. Quote
Starhonk Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Det det blir kanon - jäkla grisgöra bara! Mvh Henrik Quote
heralue Posted January 26, 2012 Author Posted January 26, 2012 Alla bitar på plats. sedan är det bara slutplastning och slipning/spackling kvar ... Quote
Csgt40 Posted January 27, 2012 Posted January 27, 2012 Snyggt jobbat Micke 😃 Snyggt och prydligt som vanligt 😃 Man vill ju ha så mycket luft över bilen som möjligt 😉 för under bilen vill man ju inte ha den 😲 MVH Christer.S Quote
Starhonk Posted January 27, 2012 Posted January 27, 2012 Mmmmm - det där har man kvar 🙄 Snyggt och bra blir det! Mvh Henrik Quote
Örjan Brattberg Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Hej Micke Har 3 frågor som jag hoppas du vill svara på: Vilken längd valde du på vajrarna (växelreglagekabel) från växelspak till växellåda? Var det besvärligt att få till en tillräckligt stor radie där vajrarna svänger in i tunneln? Är det Hjertmanns som gäller eller har du någon annan leverantör? mvh Örjan Quote
heralue Posted February 16, 2012 Author Posted February 16, 2012 Längden på båda vajrarna är 2000 mm Jag har inte dessa i tunneln då mitt bygge är högerstyrt (är inte alla GT40 det 🙂 ) Vajrarna är köpta från http://www.midwestcontrol.com/ Båtvajrar verkar aldrig ha "bulk head fittings" i båda ändar som jag ville ha. Quote
Örjan Brattberg Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Tack för info. Håller med om att det förenklar med dessa förskruvningar (bulk head fittings). Gick in på deras hemsida och fyllde varukorgen med 2 st á 48$. 😃 När jag kom till frakten så var kostnaden ca 220$ 😲 Mailade med dem och det visade sig vara deras enda fraktalternativ. Det blev tyvärr ingen affär i går kväll och det var synd för kablarna såg verkligen fina ut mvh Örjan Quote
heralue Posted February 17, 2012 Author Posted February 17, 2012 Jo, frakten är fin ...... Kolla om det kanske är fler på forumet ??? Quote
hoffman_gt40 Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 Kolla om det finns fler som säljer samma grejor i usa ,en del skickar bara med ups dom är svin dyra, amerikanska posten ska det vara usps då är frakten faktiskt inte alls dyr. Köper mycket delar till mustanger/camaros därifrån, funkar skit bra. Alt. kolla om dom inte kan göra ett undantag och skicka med usps. Mvh Peter H Quote
heralue Posted March 5, 2012 Author Posted March 5, 2012 Dålig på att uppdatera men jag har lagt rätt många timmar med att få till dragbilen till LMC 2013 ! Men man är ju i samma garage i allafall .... Quote
heralue Posted April 25, 2012 Author Posted April 25, 2012 Snart kan jag återgå till GT40:n ..... Quote
Örjan Brattberg Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 Där kommer teamet att bo bra Ingen brist på gott om plats mvh Örjan Quote
hoffman_gt40 Posted June 16, 2012 Posted June 16, 2012 GT80! är det dragbilen? eller ska du åka monsterjam med din gt? Det ser hur som helst ut som fina dekaler. Har du känningar på dekaler? Mvh Peter H Quote
heralue Posted June 16, 2012 Author Posted June 16, 2012 Ingen fara, det blir inget monsterjam med GT:n ! Har en polare som är duktig ! 60 extra hästar är på väg från andra sidan pölen !! Quote
Starhonk Posted June 17, 2012 Posted June 17, 2012 Underbart 😃 Vem gjorde dekalerna? Mvh Henrik Quote
heralue Posted August 3, 2012 Author Posted August 3, 2012 Dragbilen funkande kanon under 623 mil i Norge och Sverige ! Quote
Starhonk Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 grattis - det blev ju riktigt bra! En stilfull och praktisk dragbil som kommer att bli en fin delmängd i kommande ekipage:-) Nu är det bara den andra som saknas! Hadetbra Henrik Quote
heralue Posted September 1, 2012 Author Posted September 1, 2012 Äntligen lite plastic fantastic ! Nostrillen hade inte helt rätt form utan jag var tvungen att bredda ut den lite. Quote
heralue Posted September 2, 2012 Author Posted September 2, 2012 Har ordnat så jag har tidstypisk läsning i fikarummet ! Tidningar från mitten 60-tal. Justering ! Innerdelen doppade på dörr passagerarsida. Nu går nostrillen stänga lätt å fint. Önskar bilder från Er andra hur övergång dörr/instrumentbräda är !!! Quote
heralue Posted September 2, 2012 Author Posted September 2, 2012 Jag hittade Hoffmans tillpassning bräda/dörr, så där tajt lär jag aldrig få det. Quote
Csgt40 Posted September 2, 2012 Posted September 2, 2012 Snyggt jobbat Micke 😃 Tempot i garagen börjar komma igång på allvar på flera håll nu 😃 😃 😃 /Christer.S 1 Quote
heralue Posted September 5, 2012 Author Posted September 5, 2012 Igår i garaget IGEN !!! 😲 😲 Fixade spår för styrning i bakkant av frontdel. Quote
heralue Posted September 10, 2012 Author Posted September 10, 2012 Fråga till Er mina byggkompisar, har ni satt fast mittdelen (uppe i bakkant) mot chassit på något vis ? Känns som att jag vill stabilisera något där ...... Quote
Csgt40 Posted September 10, 2012 Posted September 10, 2012 Jepp! jag svetsade fast mitt tak 😆 😆 Hee....heee.. Kunde inte låta bli 😉 Det är bra tryck i garagen nu 😉 Nu kör vi 😃 MVH Christer.S Quote
Starhonk Posted September 10, 2012 Posted September 10, 2012 Limmat med sikaflex gjorde jag. Mvh Henrik Quote
heralue Posted September 13, 2012 Author Posted September 13, 2012 Ska jag bygga på instrumentbrädan eller dörren ? Bör byggas 35 mm för att få ok spalt. Hur gör man utbygget lättast ? Quote
Starhonk Posted September 14, 2012 Posted September 14, 2012 Testa att göra en avgjutning på t.ex. Hoffmans eller Magnus dörr. Den ser helt annorlunda ut i nosen. Mvh Henrik Quote
hoffman_gt40 Posted September 14, 2012 Posted September 14, 2012 Tjena! Det ser ut som att din eller era brädor är avskalade dvs de yttre hörnen är bortkapade och form är gjort på det sen har brädorna gjutits med dessa hörn avsaknade. Kolla om någon som ej lackat sin bräda kan låna ut för avgjutning av hörn som sedan får plastas dit. Det blir en hel del jobb ,men det är vi vana vid vid det här laget Skicka bild på min bräda där ser man skillnad. Quote
heralue Posted September 26, 2012 Author Posted September 26, 2012 Brajon skrev om pumpens utlopp så den fick byta sida i bilen. Elkanaler och alutejp är nya kompisar.... Quote
Grantinge_gt40 Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 Micke, alla ideer är bra utom de dåliga...ser riktigt bra ut det där!! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.