heralue Posted December 2, 2010 Author Posted December 2, 2010 Satsning på lite säkerhet ! Fyra dysor i motorrummet skall väl bli bra ! Quote
Starhonk Posted December 5, 2010 Posted December 5, 2010 Ja - det är är vettigt! Jag har köpt motsvarande anlägging. Jag funderar också att sätta dysor i kupen vid fötterna. Är lite oroligt för vad som händer med påfyllningsrören vid en kollision framifrån eller från sidan. Originalbilarna hade ju en mycket säkrare konstruktion totalt sett med gummitankar som var helt inbyggda i tröskeln. Nu skulle det inte alls kännas bra att bli T-bonad t.ex. Mvh Henrik Quote
heralue Posted December 11, 2010 Author Posted December 11, 2010 Dagen har fortsatt i polyesterns tecken ..... Quote
Andreas Engström Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Ser ut som alla bilar är stöpta i samma form från England till Sverige, och vidare tiil Sydafrika. Verkar va samma defekter på alla! Bra jobbat kör hårt (som frugan sa)! Quote
hoffman_gt40 Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Ångest attack!!! Jag har det där jobbet bakom mig men jag får fortfarande ångestattacker när jag ser sådana där jobb. Som Andreas säger så kan nog alla som bygger gt40 oavsett fabrikat räkna med sådanna där jobb i plasten. Kör hårt! Mvh Peter Quote
heralue Posted December 11, 2010 Author Posted December 11, 2010 Glasfiber är ju glasfiber. Har en polare som renoverade en TVR och beställde originalprylar från England, det var till att göra samma jobb där också ! Quote
heralue Posted January 2, 2011 Author Posted January 2, 2011 Såja, nyåret invigt i garaget. Tror jag skall kunna vänja mig att sitta här !!! Quote
hoffman_gt40 Posted January 7, 2011 Posted January 7, 2011 Ser riktigt bra ut! Jag hade själv en prototyp med ormbo på kylrören ,så jag vet att det är betydligt mer jobb än att ha raka rör,men vad gör man inte för att vinna lite utryme i dessa bilar. Bra fart,som jag brukar säga "allt ska göras så det är bara att beta av en efter en" så blir det klart en dag. Jag glömde att svara på frågan om ett garagebesök i saltsjöboo,självklart är ni välkomna och det gäller alla på forumet,har ni vägarna förbi, tveka inte kom gärna förbi på en fika och ett studiebesök. Mvh Peter Quote
heralue Posted January 10, 2011 Author Posted January 10, 2011 Skönt att kunna pula hemma ibland och inte alltid i verkstaden ... Ska nog få till kylrör, slangar mm. Quote
pacman Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Ert bygge är en otrolig inspirationskälla. Tänk om en annan hade lika bra framdrift i bygget... Kikade lite extra på era framspindlar då jag snarast måste bestämma vilken väg jag skall gå; köpa färdiga eller mickla ihop nå't eget. Vad har ni använt för axlar, lager och bromsar? /PC Quote
heralue Posted January 12, 2011 Author Posted January 12, 2011 NACA ducts under motorn, kan det vara något ? Quote
heralue Posted January 15, 2011 Author Posted January 15, 2011 Tanken på höger sida inpassad ! Vardera tank ca 34 liter så räckvidden bör bli god då bränsleekonomi är prioriterat för motorn ........ eller ..... Quote
Ferraristi BB 512_gt40 Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 Jag är ny på detta forum. Har kikat igenom era byggdagböcker här. och vill säga att det ser jäkligt bra ut det ni åstadkommer. Ska bli kul att se lite längre fram i tiden. Nu blir jag sugen att införskaffa en Gt40. Jag har byggt och sålt AC cobror På mitten av 80-talet det var ramar likadana som Ron Buttler racing, konsruerat. Han är välkänd från Carroll shelby,s racingepåk. Han var stallchef. Nog om det! Nu gäller det att för mig hitta Rätta grejer. Vore tacksam för tips och råd. Det verkar vara skit med era karosser, och mycket Jobb på den biten Kanjag änvända min motor? Ni kan väl historian mellan Ford Racing, och Enzo Ferrari? Mvh Johan Quote
heralue Posted January 16, 2011 Author Posted January 16, 2011 Pedalstället på plats (ja jag vet att gaspedalen inte sitter på plats) Övre infästning för 4-p bälten: Quote
heralue Posted January 17, 2011 Author Posted January 17, 2011 Under de stora tanklocken döljer sig ett mindre ! Quote
Starhonk Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 Riktigt nice! Härligt att kunna CADda allt på detta sätt! Har precis installerat SW2010 men inte haft tid att börja sätta mig in i det. Dock så känns det riktigt användarvänligt. Keep up the good work! Mvh Henrik Quote
heralue Posted January 26, 2011 Author Posted January 26, 2011 Idag dök det upp lite från "down under" ! Quote
Csgt40 Posted January 26, 2011 Posted January 26, 2011 Snygga prylar. Det är ruggigt kul nu när det är full aktivitet i många garage. Tror det blir några bilar som under sommaren tar första test rundan 😃 Bra jobbat 😉 MVH Christer.S Quote
Andreas Engström Posted January 26, 2011 Posted January 26, 2011 Ser ut som en Vatten-TURBO!!! 😃 Quote
heralue Posted February 4, 2011 Author Posted February 4, 2011 Lite nya bitar till helgens övningar..... Quote
heralue Posted March 23, 2011 Author Posted March 23, 2011 Pedalställ snart klart : Fläktar blir väl ok ? Quote
Starhonk Posted March 23, 2011 Posted March 23, 2011 gt40 wrote: Pedalställ snart klart : Fläktar blir väl ok ? Snyggt jobbat - det är så kul att ni tillverkar allt själva. Pedalstället är misstänkt likt Tilton eller har jag fel 😉 Mvh Henrik Quote
Starhonk Posted March 23, 2011 Posted March 23, 2011 gt40 wrote: Under de stora tanklocken döljer sig ett mindre ! Det är härligt med CAD - vad otroligt mycket man kan gör om man behärskar det! Försöker på lediga stunder lära mig Solid Works och jag får säga att tröskeln blivit lägre med de senaste versionerna av det. Det jag dock tänkte på när jag så denna vy var något jag fundera på och som vi diskuterade när Örjan var och hälsade på. Det är detta med om man kraschar och hjulet trycks in i hjulhuset. Risken är ju då stor att slangen hoppar av och bensin läcker in i fotutrymmet med all el ovanför. Detta känns ju inte bra. Om jag inte missminner mig fel så har originalbilen någon form av dubbelmantling här - jag kan ha fel men oavsett så skulle det kännas bra att avgränsa detta utrymme från kupén i händelse av olycka. Om jag skulle hålla på med rambygge idag så är nog det något jag skulle kika närmare på. Detta var bara jag något jag funderat på. Mvh Henrik Quote
heralue Posted March 24, 2011 Author Posted March 24, 2011 Håller på lite med reglaget på 01E lådan Från R till 5-6 är slaget 22 mm ! Från 1 till N 20 grader och från N till 2 20 grader. Quote
Örjan Brattberg Posted April 1, 2011 Posted April 1, 2011 gt40 wrote: Håller på lite med reglaget på 01E lådan Från R till 5-6 är slaget 22 mm ! Från 1 till N 20 grader och från N till 2 20 grader. Hej Har också Audi-låda. Tycker det är mycket komplexitet kring länkar, vajrar, dynamik med mm Finns möjlighet att få del av lösningen när den sitter? mvh Örjan Quote
Örjan Brattberg Posted April 1, 2011 Posted April 1, 2011 gt40 wrote: Här får väl vattenpumpen sitta ! Hej igen Fördel för den som kan cadda. Tränar med 2D på kvällarna men 3 D har jag inte varit i närheten av. Din lösning med elektrisk pump ersätter den mekaniska pumpen på motorn? mvh Örjan Quote
heralue Posted April 1, 2011 Author Posted April 1, 2011 Stämmer Örjan, elektroniken sköter sedan pumpens flöde så det blir ingen termostat heller . Quote
Guest_gt40 Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 gt40 wrote: Pular med reglaget till växellådan. Ser ruggigt stilrent ut... Quote
heralue Posted April 5, 2011 Author Posted April 5, 2011 Du måste komma ihåg att logga in Hansol .... Quote
Örjan Brattberg Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Ser snyggt och genomtänkt ut. Rörelserna som behövs är inte inte helt simpla. Växelspaken med mekanism ser ut att vara väldigt kompakt. Vilken bil har donerat den? mvh Örjan Quote
Teflonminnet_gt40 Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 gt40 wrote: Du måste komma ihåg att logga in Hansol .... Ja, helt otroligt vilket teflonminne jag verkar lida av. Borde finnas "alltid inloggad funktion" för sådana som mig 😃 Quote
heralue Posted April 5, 2011 Author Posted April 5, 2011 Örjan, spaken är från Toyota Corolla 88-92 Quote
Starhonk Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Teflonminnet wrote: gt40 wrote: Du måste komma ihåg att logga in Hansol .... Ja, helt otroligt vilket teflonminne jag verkar lida av. Borde finnas "alltid inloggad funktion" för sådana som mig 😃 Det finns det. Skulle tro om du rensar cacheminnnet inklusive cookies och sedan startar om och därefter öppnar upp sidan och loggar in så komme windows att fråga dig om du alltid skall vara inloggad på denna sida. Då svarar man ja. Mvh Henrik Quote
heralue Posted April 14, 2011 Author Posted April 14, 2011 Stora hålsågen framme idag ! Tycker det blir helt ok ! Quote
hoffman_gt40 Posted April 14, 2011 Posted April 14, 2011 Jag tycker inte att det blir ok,det blir faktiskt djävligt bra! Grattis den börjar se riktigt färdig ut,bra fart ,kör hårt. Mvh Peter H Quote
Örjan Brattberg Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 Ser mycket fint ut. Ser att det är en Mark II bakdel. Har du tänkt ha scopen uppepå också? Vilken bil har donerat baklysena? mvh Örjan Quote
heralue Posted April 15, 2011 Author Posted April 15, 2011 Örjan: Har inte bestämt om scoopen än vi får se. Baklamporna är faktiskt eftermarknadslampor (LED) Quote
Starhonk Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 😃 Ja det är ju rent ut sagt skitkul när man kommer i detta läge! Grattis - snyggt blir det! Mvh Henrik Quote
heralue Posted April 17, 2011 Author Posted April 17, 2011 Nu kan man manövrera 6 växlar framåt och 1 bakåt !!! Quote
Csgt40 Posted April 17, 2011 Posted April 17, 2011 Snyggt jobbat 😃 Ser riktigt bra ut. Nu händer det grejer 😃 😃 😃 MVH Christer.S Quote
Örjan Brattberg Posted April 17, 2011 Posted April 17, 2011 Faan vaa snyggt Bara att gratulera Nästan hörs hur det klickar när man ser bilderna mvh Örjan Quote
heralue Posted April 27, 2011 Author Posted April 27, 2011 Inpassning av fläktar på kylare. Vill få till detta så att utblåset från kylaren i lilla luckan kan moddas för max flöde. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.