Dan Andersson Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Strålande killar ni har 28 timmar på er att få bilen på Hjul i år.. 😃 Gott NYtt Dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 Tjena, Kort fråga - kör ni Volvo 850 spindelled i framvagnen som undre spindel? Jag vill inte vara någon Messeschmidt men ni vet väl att SFRO inte godkänner spindelleder från McPherson som undre spindelled i en triangellänkskonstruktion. Volvo 140 är däremot helt OK. Ser kalas ut - bra tempo på byggandet:-) Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 31, 2009 Author Share Posted December 31, 2009 Undre spindelled är Volvo 140. Övre kommer från Kina (SAAB 9000) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 OK - vad bra! Gott nytt år Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 2, 2010 Author Share Posted January 2, 2010 Idag provades bakre hjulupphängning och vi kunde konstatera att det ej var någon bump-steer vid 0 grader caster ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 Nedre länkarmar fram är på gång ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Strålande framfart ni har killar. Ser enkelt och bra ut,, 😃 Dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 9, 2010 Author Share Posted January 9, 2010 Fortskrider med framvagnsinfästningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Härligt tempo i byggande! 😃 Kort fråga - är det två alternativa infästningar för övre stötdämpare som ni gjort? Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 10, 2010 Author Share Posted January 10, 2010 Nej Henrik, det var bara ett försök att hålla vikten nere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Engström Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Jag lär då säga att jag är inihelvete imponerad av eran glöd och era kunskaper. Känns som en riktig underdrift att säga att ni gör ett jävla snyggt jobb! Det krävs ju lite mer att göra ett scratch-bygge än att köpa ett halvfärdigt projekt! Mycket trevligt! Mvh Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 gt40 wrote: Nej Henrik, det var bara ett försök att hålla vikten nere. Gött Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 13, 2010 Author Share Posted January 13, 2010 Övre länkarm höger sida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 Intressant - varför har ni valt denna design istället för rör? Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 13, 2010 Author Share Posted January 13, 2010 P.g.a kraftig KPI så blir övre arm ganska kort. Rören skulle fått väldigt stor vinkel och skisserna blev "klyddiga" ute vid övre spindelled. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 14, 2010 Author Share Posted January 14, 2010 Idag dök det upp lite prylar 😃 ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Vad är det där för spännande grejor? Har det med styrservot att göra? Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 14, 2010 Author Share Posted January 14, 2010 Stämmer Peter ! Med potten så ställer men in önskvärd styrhjälp, det är dock inte riktigt dags att koppla in den än .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 11, 2010 Author Share Posted February 11, 2010 Rattstång på plats ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 14, 2010 Author Share Posted February 14, 2010 Förberedelser inför ytbehandling. Gottebordet ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Mumma - skall bli kul att se resultatet 😃 Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Ser ut som Hjul Afton kommer tidigt i år. Bra jobbat. snart är våren här.. DAn 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 8, 2010 Author Share Posted March 8, 2010 Vi går och väntar på våra prylar ...... Gjorde lite grov inpassning och det ser ut som om det finns möjligheter.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 För oss som har börjat med gox plasten kan jag bara gratulera,om alla dörrar har den passformen i höjd mot taket har man sparat otroligt mycket tid. Dom flesta GOXköparna får kapa upp sina dörrar och plasta om pga av dålig nogranhet vid plastning, jag hade tur som bara behövde göra om en dörr min höger var bra.Men jag har hört dom som får göra om båda. Men det behöver inte betyda att jag ej behövde plasta om hö dörr,dörren linjerar ej mot instrumentbrädan så detta fick jag kapa upp och plasta om två gånger. Detta påtalades till leverantören som tyckte att det vore bra att göra om formen men det är ännu ej åtgärdat dvs det finns 40 GOX med samma problem. Med facit i hand hade jag valt er tillverkare då jag har sett båda i verkligheten. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 hoffman wrote: För oss som har börjat med gox plasten kan jag bara gratulera,om alla dörrar har den passformen i höjd mot taket har man sparat otroligt mycket tid. Dom flesta GOXköparna får kapa upp sina dörrar och plasta om pga av dålig nogranhet vid plastning, jag hade tur som bara behövde göra om en dörr min höger var bra.Men jag har hört dom som får göra om båda. Men det behöver inte betyda att jag ej behövde plasta om hö dörr,dörren linjerar ej mot instrumentbrädan så detta fick jag kapa upp och plasta om två gånger. Detta påtalades till leverantören som tyckte att det vore bra att göra om formen men det är ännu ej åtgärdat dvs det finns 40 GOX med samma problem. Med facit i hand hade jag valt er tillverkare då jag har sett båda i verkligheten. Bara att hålla med föregående talare och förbanna mig själv att jag hävde köpet som jag påbörjat hos Tornado till förmån för GOX.... Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 12, 2010 Author Share Posted March 12, 2010 Inget är som väntans tider ! Snart har det mesta "fallit" på plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 1, 2010 Author Share Posted April 1, 2010 Lagom till Påskhelgen !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Så vackert som det kan bli:-) Det är bara att konstatera att man är i fel bransch - skall sluta inom IT och börja i verkstadsindustrin istället;-) Får vi se någon av dem på hjul i helgen? God Hjul och Glad Påsk Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 2, 2010 Author Share Posted April 2, 2010 Förhoppningsvis på hjul !!!! 😲 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 6, 2010 Author Share Posted April 6, 2010 En bit på väg blev det i påsk ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Det är nära nu!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Tjusigt jobbat! Fina lösningar och bra tempo kämpa på snart är det sommar. Själv har jag fått köra kapen i chassiet i kväll Bra kämpat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Peter - det väl är normalläge när det gäller GOX såvitt jag erfar 🙄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 10, 2010 Author Share Posted April 10, 2010 Äntligen !!!! Chassi #1 och chassi #2 !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Kul och se att dom har kommit på hjul ser riktigt bra ut. Har själv hållit på i fyra år nu och har ännu inte fått grejor som funkar/godkännda av leverantören. Men har nu börjat förstå att jag förmodligen måste lösa problemen själv då det ej finnas någon prioritering att lösa problemen åt kunderna. Ska dock ge det till sista april sen får jag gå vidare med andra lösningar. Kämpa på det är skitkul att se framsteg och lösningar som är genomtänkta,dom ser bättre ut än mina fram och bakvagnar. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 10, 2010 Author Share Posted April 10, 2010 Tackar för dessa ord Peter !!! Här kommer några till: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 10, 2010 Author Share Posted April 10, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted April 11, 2010 Share Posted April 11, 2010 Hej Detta ser ju riktigt bra ut. Ni har verkligen lyckats med era bilar.. 😃 En del har kämpat i 4 år. En annan har sugit på karamellen sedan 1987 och detta ger inspiration för alla och envar i vårtider..Gottt mos killar..Dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Ja man kan ju bara ge beröm för dessa byggen. ser klockrent ut och vilken fart ni har. 😃 😃 😃 Själv så får man jobba vidare och bara hoppas på att man funnit alla fel och brister som man åker på att göra om. 😕 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 Christer - se det positivt - vi har fått mycket byggtid för pengarna från GOX. Det är ungefär som SJ denna vinter när man fick otroligt mycket restid för pengarna 🙄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 14, 2010 Author Share Posted April 14, 2010 Så småningom så kommer väl denna på plats... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Ja ha en liten motor finns klar ochså,vad är det för en guldklimp den har vi inte fått se nått om. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 14, 2010 Author Share Posted April 14, 2010 Den kommer från Hofors ....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Ja den e ju mumsig - det vet man ju sen tidigare. Ett stalltips är att jag vet också att den behöver bli ordentligt varm innan man laddar på. Andreas som byggt den verkar vara riktigt riktigt duktig. Kul! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Jaha ja det var där den hamnade,den har jag hört live och den behöver du inte skämas för,grattis! Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 18, 2010 Author Share Posted May 18, 2010 Länge sedan uppdatering men vi har nu bytt lokaler ! Har nu börjat passa in plastbitar och det känns bra om dörrarna kan funka... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Översiktsbilden är ju helt underbar - ser ut som en GT40 fabrik och jag har en liknande bild från Shelby fabriken även om det är en bit kvar till det;-) Mvh Henrk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 25, 2010 Author Share Posted May 25, 2010 Vi fortsätter att streta med plastbitarna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 30, 2010 Author Share Posted June 30, 2010 De dök upp lite andra prylar idag .... Nej , det är INTE jättestora tvättsvampar ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 Rallydesign eller vilken leverantör använder ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts