Limo-micke Posted September 8, 2004 Share Posted September 8, 2004 har någon bra ide angående bussning/lagring mellan länkarm och chassie? vart de finns o köpa och modell osv. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 8, 2004 Share Posted September 8, 2004 Sök på ordet bussningar så hittar du flera intressanta trådar. När du läst alla kan du väl sammaställa infon i FAQ:n? :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DD7 Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 Contima säljer bussningar som fungerar bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 Contima säljer bussningar som fungerar bra Jag har precis fått hem en hög med bussningar från Kontima. Lite dyra (74kr/st + moms) men efter att ha försökt modifiera en Sierra-bussning så den passar och alla de problem det förde med sig gjorde att jag satsade på dessa istället. Den bussningen jag köpte heter 16 25 40-1 och skall passa perfekt i en 30mm rör med 2,5mm godstjocklek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 Contima säljer bussningar som fungerar bra Jag har precis fått hem en hög med bussningar från Kontima. Lite dyra (74kr/st + moms) men efter att ha försökt modifiera en Sierra-bussning så den passar och alla de problem det förde med sig gjorde att jag satsade på dessa istället. Den bussningen jag köpte heter 16 25 40-1 och skall passa perfekt i en 30mm rör med 2,5mm godstjocklek. Jag köpte mina från "Moss europe LTD" Betalade 283kr för 20st. Och då är det samma som dom som rekomenderas i boken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted September 20, 2004 Share Posted September 20, 2004 Contima säljer bussningar som fungerar bra Jag har precis fått hem en hög med bussningar från Kontima. Lite dyra (74kr/st + moms) men efter att ha försökt modifiera en Sierra-bussning så den passar och alla de problem det förde med sig gjorde att jag satsade på dessa istället. Den bussningen jag köpte heter 16 25 40-1 och skall passa perfekt i en 30mm rör med 2,5mm godstjocklek. Jag köpte mina från "Moss europe LTD" Betalade 283kr för 20st. Och då är det samma som dom som rekomenderas i boken. du har möjligtvis inget "part number" till dem? Antar att det kanske var här du köpte dem: http://www.moss-europe.co.uk har inte boken hemma så jag kan inte kolla upp vad de skrev om dem där... (lånade ut den till den "nya" medlemmen i teamet ;) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Contima säljer bussningar som fungerar bra Jag har precis fått hem en hög med bussningar från Kontima. Lite dyra (74kr/st + moms) men efter att ha försökt modifiera en Sierra-bussning så den passar och alla de problem det förde med sig gjorde att jag satsade på dessa istället. Den bussningen jag köpte heter 16 25 40-1 och skall passa perfekt i en 30mm rör med 2,5mm godstjocklek. Jag köpte mina från "Moss europe LTD" Betalade 283kr för 20st. Och då är det samma som dom som rekomenderas i boken. du har möjligtvis inget "part number" till dem? Antar att det kanske var här du köpte dem: http://www.moss-europe.co.uk har inte boken hemma så jag kan inte kolla upp vad de skrev om dem där... (lånade ut den till den "nya" medlemmen i teamet ;) ) Japp, där var det. Och artikelnummret var: 119451 "Bush spit 3/4/1500" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 jag köpte mina lagringar från Snowball Racing å dom kostade en bra slant :rolleyes: men men.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Var dessa med inre rör? Jag satsade på Amazon men dom känns lite klumpiga och fan vet om jag får dom å passa i mina fästen... H Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts