Jonte Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 Idag när forumet var nere i stort sett hela dagen så kände man abstinens och oro :( Tänk om all info hade gått förlorad *isch* Så frågan är om det tas backup på hemsidan och forumet regelbundet? Jag vet ju inte vilket webbhotell som används för sidan, annars skulle man höra efter med dom eller Niklas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 Idag när forumet var nere i stort sett hela dagen så kände man abstinens och oro :( Tänk om all info hade gått förlorad *isch* Så frågan är om det tas backup på hemsidan och forumet regelbundet? Jag vet ju inte vilket webbhotell som används för sidan, annars skulle man höra efter med dom eller Niklas. Du Jonte..jag såg inte att du redan reagerat...jag känner exakt som dig :blink: Men nu är det över och måtte jag inte bli så här skrämd en gång till. :icon_angry: ;) Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 Jo. abstinens har man ju haft... :( vad gäller backup så är det bara niklas som vet.... så niklas..... tas de backup ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 Idag när forumet var nere i stort sett hela dagen så kände man abstinens och oro :( Tänk om all info hade gått förlorad *isch* Så frågan är om det tas backup på hemsidan och forumet regelbundet? Jag vet ju inte vilket webbhotell som används för sidan, annars skulle man höra efter med dom eller Niklas. Ha ! :D Jag var inte ensam ! Har haft både abstinens och en oro för all information... Och när det gäller de kontakter man har forummedlemmarna i mellan går de ju ofta genom forumet. man har inte mailadresser till alla. Fick en känsla av sårbarhet med stoppet! ( detta forum är ju som en bibel för Locostbyggare ) Hoppas att det finns backuper Vi får vänta på vad Nicklas har att säga om orsaken till Stoppet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 var det bara jag som inte märkte nått? (pga sängliggande)... :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 Jag mailade Niklas och det var som jag trodde... Hans @monkeytoys.com mailadress sket sig ju oxså då servern inte funka.. :( Jag mailade iaf och fick svar för ett litet tag sedan.. Nej, jag vet och inte kunde jag ta emot e-post heller. Det berodde på på orkanen Francis. Den hade tydligen klippt strömmen till båda DNS-servrarna. Nu fungerar det som tur är igen. :-) Vänliga hälsningar Niklas vad gäller att kunna ha kontakt så märkte jag oxså att det blev lite svårt då man inte har mail,ICQ eller MSN till några härifrån... vissa kan man ju få kontakt med via rejsa.nu, men övriga är ju "kört" att försöka nå... vad sägs om en "kontaktlista" ??? kan ligga under medlemssidan så inte "alla" på hela internet kan få tag i den... man kan lägga till den informationen man vill som ICQ,MSN mail och om man vill även hemmaadress, telenummer m.m dock gäller det att man isf sparar infon innan forumet går ner igen... :whistling: dom som vill nå mig kan göra det på ICQ: 858729 MSN: highpan@hotmail.com ja finns oxså på rejsa.nu med samma nick (acke) eller Hondaklubbens forum, dock med nicket "smacke"... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BoA Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 (edited) Jag kände oxå liite abstinens........ MSN: Bo_R1@hotmail.com Bara att lägga till alle sen he he. Blir fan en hel del "forum kontakter" på Messenger listan..... :lol: ICQ och jag har aldrig varit vänner :prop: Finns det ingen möjlighet att ha dett i "signaturen" som på t.eks Rejsa ? Edit: såg att det redan finns :icon_oops: Edit2: Finns oxå på Rejsa som : Bo Artved Edited September 7, 2004 by BoA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Jag finns både på Rejsa (Mats Friberg) och på Messenger (ineffable_mehotmail.com) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Och här finns jag MSN: micael_aman@hotmail.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 ett tipps är att använda ex miranda som klarar av både ICQ och MSN på samma gång... färdelen gentemot MSN är att man kan ändra namn på folk.. :) något som ju inte går i orginalet.. :icon_angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Här finns jag: Msn: borg_tommy(a)hotmail.com rejsa.nu med samma nick = Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 (edited) >>Acke Själv har jag laddat ner "Messenger Plus" - det tillåter ändring av namn på personer i listan. http://www.msgplus.net/ Edited September 7, 2004 by Friberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 MSN: msn@exd.se Samt på EXD.se såklart :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Superswift som nick på rejsa... Har aldrig skrivit så många inlägg där som de senaste dagarna... Visste inte att man var så forumberoende. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 ICQ: 23760618 Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 8, 2004 Share Posted September 8, 2004 (edited) ICQ:147927417 Mer övrig info via http://surf.to/hmb Kanske skulle flytta detta ämnet till en medlemstråd då någon..... Edited September 8, 2004 by Arrowsmith Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 (edited) Finns ju andra forum när vissa är nere ;) Edited September 24, 2004 by Zaphod Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklas Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Hej alla! Ni vet ju redan vad som var orsaken till stoppet. Tyvärr inget jag kunde påverka. Jag har dock lagt till en tredje DNS så just det problemet ska inte kunna inträffa igen. När jag läste era inlägg funderade jag över om ni vill ha en maillista. Jag kan antagligen starta en där alla som vill själva går med eller ur. Som reserv om forumet av någon anledning inte fungerar alltså. Det har hänt förr även om det aldrig har varit så länge som senast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Hej alla!När jag läste era inlägg funderade jag över om ni vill ha en maillista. låter som en lysande ide.. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklas Posted October 1, 2004 Share Posted October 1, 2004 Nu tror jag att jag har skapat en lista. Gå till nedanstående adress och anmäl er. De instruktioner ni behöver ska finnas där: http://mail.locost.monkeytoys.com/mailman/....monkeytoys.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 2, 2004 Author Share Posted October 2, 2004 Lysande Niklas :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklas Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 Jag tycker inte att det verkar gå att skicka mail till listan. Har någon annan provat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 2, 2004 Author Share Posted October 2, 2004 Jag provade precis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 jag provade oxså nyss, men det ser inte ut att funka.. då har jag ställt in att jag skall få svar på allt som postas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 Hmm.. fick just detta svaret.... This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: Locostsverige_locost.monkeytoys.com@lithium.websiteproviders.net local delivery failed iof skickade jag inte med samma adress som jag har reggad, men jag har svårt att se att det skulle inverka ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklas Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 Jag får inte ens ett felmeddelande. Konstigt. Jag ska försöka undersöka vad det kan bero på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklas Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 Nu då. Jag har lagt upp den igen fast med ett annat namn. Eventuellt ska ni som har anmält er ha fått ett testmail som jag skickade till listan. Är det för resten någon som vill vara administratör för listan? Acke? :-) Det är inställt så att endast brev som skickas från en registrerad e-postadress går direkt till listan. Resten måste först godkännas av en administratör. Det är för att inte vem som helst ska kunna skicka reklam eller skräp till listan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 ok.. nu jag kommer in å ser dina testmail :) å, visst... vill ingen annat så kan ja ta ansvaret för listan... men om någon annan vill ta det så är det kanske bra om vi "sprider ut" det hela lite så inte allt fallerar om ex min uppkoppling skulle skita sig.. någon som känner sig manad ?? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 :icon_angry: :icon_angry: This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: Locostsverige_locost.monkeytoys.com@lithium.websiteproviders.net local delivery failed jag läste att du satt så att en admin måste godkänna mitt mail då ja inte skickar från samma adress som jag reggat, men... felmailet jag får säger ju att mailet inte ens nått fram. !?!?!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklas Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 Ditt första mail nådde förmodligen inte fram. Meddelandet om att brevet måste godkännas ser ut så här ungefär: --- Your mail to 'Locost' with the subject Test Is being held until the list moderator can review it for approval. The reason it is being held: Post by non-member to a members-only list Either the message will get posted to the list, or you will receive notification of the moderator's decision. If you would like to cancel this posting, please visit the following URL: --- Det kan vara flera administratörer så jag kan lägga upp dig så länge. Finns det någon mer som kan tänka sig att göra det kan du eller jag lägga till honom eller henne sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 Det kan vara flera administratörer så jag kan lägga upp dig så länge. Finns det någon mer som kan tänka sig att göra det kan du eller jag lägga till honom eller henne sen. ok.. låter som en bra ide.. dock verkar det inte vara samma lösen till admindelen som jag satt... :blink: har du satt lösen eller hur funkar det ?? PMar du det till mig isf ?? annars om du har ICQ/MSN så kan vi ta det där.. :) icq: 858729 msn: highpan@hotmail.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklas Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 Jag har skickat lösenordet som ett meddelande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts