TonysGarage Posted March 12, 2017 Posted March 12, 2017 Vill kolla med expertisen om jag får medhåll på mina teorier eller om jag missuppfattat allt... Om jag flyttar över alla hjulgeometrier från en befintlig bil bör ju en sjua få de egenskaperna donatorn haft med de skillnader som en lägre vikt och sänkt motor eventuellt ger. Sjuan är ju tänkt att köras lite mer inspirerat än en "normal" bil vilket då gör att man skulle titta lite på slipvinklar? Om jag nu kortar hjulbasen (tror mina 272cm orginalhjulbas ger en konstigt lång sjua...) några decimeter så blir ju Ackerman bakom bakhjulslinjen? Lägger man nu till slipvinkeln så åker Ackerman fram igen? Å, alla blir glada.... eller??? Var detta för enkelt för att fungera i verkligheten, och/eller har jag fått allt om bakfoten?? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.