family guy Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Jag vet att det låter som titeln till en barnvisa eller en sketch med Lasse O´Månsson, men jag menar det faktiskt. Vid det här laget har jag ställt så många dumma frågor att jag inte begriper att skämmas längre. Jag körde ett insprutartest ikväll för att se om någon insprutare gav mer än någon annan, så var inte fallet men bensinen hade denna bärnstensgula färg. Ser ut som punsch ungefär. Trodde först att det var nubbeglasen i plast som släppte det ifrån sig, men en slangning direkt ur tanken gav samma resultat. Jag fick aldrig tanken riktigt tät när jag svetsade den så jag använde Restom tank sealer. https://www.matthys.net/en/Shop/15/car/1133/superkit-tanksealer-superkit Kan det vara den som lever rövare och hur orolig bör jag i så fall vara? Quote
Pac Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 Jag har inget vettigt att tillföra mer än, det där ser ju gott ut! Skål! :D 1 Quote
family guy Posted August 23, 2016 Author Posted August 23, 2016 Håller med, fast doften inbjuder inte till smakprov. Quote
rallyelwood Posted August 25, 2016 Posted August 25, 2016 Jag vet inte varför, men enligt min erfarenhet brukar bensin som står ett tag bli gul, oavsett vad för "kärl" den förvaras i... Quote
family guy Posted August 25, 2016 Author Posted August 25, 2016 Det får duga som förklaring, jag känner mig hur som helst inte orolig. Bensinen hälldes i strax före nyår och då kom den från en dunk som förmodligen var fylld i september/oktober. Men jag misstänkte Biltemas kopparrör ett tag. Quote
Recommended Posts