rickepumpen Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 Fick med en Getrag 245 i en affär jag gjorde för ett tag sen. Den har suttit i en BMW E21 och är en dogleg med mätardrivning. När jag hämtade den hette det att det var den vanliga med överväxel på femman och jag började planera slutväxel efter det. Med en högvarvig pug xu10j4 och 4.11 i slutväxeln skulle bilen teoretiskt kunna toppa 230 på en riktigt snabb bana. Lite missräkning i det hela blev det när jag började titta på vad det egentligen var jag hade fått med mig hem. Det är en close ratio med 1:1 på femman och då har man helt plötsligt en bil som garanterat inte gör mer än 190 om jag inte byter slutväxel. Det är ju roligt på knixiga banor som Knutstorp men om jag kommer till Mantorp studsar jag mot varvtalsstoppet på den långa rakan och det är ju inte bra. Så vad är då mitt problem kan man undra? Ska jag bara skaffa en slutväxel till för snabba banor eller sälja lådan och skaffa en annan med överväxel på femman? Eftersom den har ett värde kan den bekosta en Aisin az6 låda istället. 6 är alltid roligare än 5... Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelleöberg Posted April 17, 2016 Share Posted April 17, 2016 satte i en låda från Lexus is 200 Aisin 6vxl. Funkar kanon är så lättväxlad o den har 0,89 på sexan om jag inte minns fel / Pelle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.